Afnemende symptomen 10 weken zwanger

Hi allemaal,

Ik ben momenteel 10 weken zwanger van ons eerste kindje en 5 maanden geleden helaas een vroege miskraam gehad bij 5 weken. Nu merk ik sinds een aantal dagen dat mijn symptomen (brandend maagzuur, pijnlijke borsten en moeheid) minderen. Dit gebeurde ook bij de vroege miskraam, daardoor dat ik nu erg angstig ben en al de hele dag zit te googelen naar verhalen van andere vrouwen.
Hebben meerdere vrouwen hier last van?

Heb ik ook gehad rond de 9/10 weken. Bij mijn 1e zwangerschap werd het pas rond 14 weken beter. Bij de 2e dus ineens zo vroeg al... Maar dat hoeft echt niets (fout) te berekenen. Bij mij is alless goed gegaan en inmiddels bevallen van een prachtige zoon! 

Hoi hoi!
Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat je na je eerdere ervaring je extra onzeker en angstig bent. 
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mij de symptomen echt op en af gingen. Soms waren ze ineens allemaal verdwenen, om vervolgens na een paar dagen of zelfs langer ineens in alle hevigheid terug te keren. 
Je kan altijd bij je verloskundige terecht als je je zorgen maakt, ik heb zeker ook gebeld toen de klachten ineens weg waren. Ze vertelden mij dat dit volkomen normaal is.
Bij onze verloskundigenpraktijk was er een hartjesspreekuur, waar je (vanaf 12-16 weken, ligt er soms aan of het met de doppler al goed hoorbaar is) driemaal per week terecht kon om soms even extra gerust gesteld te worden of te genieten van het hartje van de baby. Wellicht hebben ze bij jouw verloskundige ook zo'n mogelijkheid. Dit neemt vaak toch een stukje angst weg.
Ik hoop dat jullie een fijne en mooie zwangerschap hebben, probeer ondanks alle onzekerheden ook te genieten van het kleine wondertje wat in je buik zit. 
Veel liefs!    

Hoi,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat je angstig bent na je miskraam.
Ik zelf heb amper kwaaltjes gehad, alleen erg moe en gevoelige borsten. Bij mij nam dit ook af rond die periode. Inmiddels ben ik 15 weken zwanger en ben ik alleen nog moe. Het is natuurlijk altijd per persoon verschillend wat en hoe erg je klachten zijn, maar vanaf het 2e trimester worden de klachten normaal gesproken sowieso minder. 

Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt mij weer een beetje gerust! En ik zal het van het hartjesspreekuur even navragen want dat is wel een hele fijne mogelijkheid als dat zou kunnen :)

Terug
Bovenaan