Afnemende symptomen en lichte zwangerschapstest bij 13 weken

Hey!

Ik ben momenteel 13 weken zwanger en ik merk dat de zwangerschapssymptomen afnemen. Mijn misselijkheid is bijna helemaal weg, geen gevoelige borsten meer en bij libido is weer omhoog gegaan. Ook heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan om te kijken hoe donker het streepje zou zijn. Nu zie ik dat die veel vager is dan vorige week en dat baart mij veel zorgen.

Hoort dit zo of zijn dit bijv. de eerste teken van een miskraam??

Als je je ongerust maak zou ik even de verloskundige bellen.
Maar zwangerschaps kwaaltjes gaan vaak wel minder worden na de eerste 3 maanden en ik heb ook wel eens gelezen dat de testen op een gegeven moment weer lichter gaan worden 

Hoi! Het is heel gebruikelijk dat kwaaltjes/symptomen afnemen na de eerste 12 weken. Het level van HCG daalt ook vanaf die periode, dus het is op zich ook logisch dat een test lichter is dan eerst.
Maar mocht je je echt zorgen maken zou ik even de verloskundige bellen.

Heel normaal! Ik zou me geen zorgen maken als ik jouw was, zolang je geen bloedverlies, krampen etc hebt wat op een miskraam wijst. De hcg piek (die ook al die klachten veroorzaakt) zit ergens tussen de 9 en 12 weken. Vanaf dan (precieze tijd verschilt per vrouw) daalt het hcg hormoon weer (dus logisch dat de test lichter wordt) en nemen de klachten dus af en begint het (voor de meeste vrouwen) leuke trimester en kan het genieten gaan beginnen. 

Je lichaam raakt aan de hgc gewend vandaar dat je na de 13 weken ook minder misselijk bent. Ik maakte me ook telkens zorgen als ik wat minder kwaaltjes had tot ze een paar dagen 10x zo erg terug kwamen. Heb nu al 4 weken een mooi meisje in me armen. Je kan altijd vragen om meer controles als het je onzeker maakt dit heb ik ook gedaan

Terug
Bovenaan