Afnemende zwangerschapsverschijnselen na 9,5 week

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder jullie: Ik ben momenteel 9 weken en 4 dagen zwanger van mijn eerste kindje. Heb eigenlijk steeds last gehad van zwangerschapverschijnselen als pijnlijke borsten en tepels, ochtendmisselijkheid en moeheid.
Sinds een paar dagen voel ik me beter. Heb minder pijnlijke borsten, ben niet misselijk en minder moe. Op zich lekker maar het maakt me ook weer ongerust. Zou het nog wel goed gaan daarbinnen? Donderdag krijg ik een echo, bij een pretecho bureau. Ik hou het niet vol tot 12 weken. Echt erg van mezelf, heb namelijk met 8 weken al een echo gehad waarop het kindje + kloppend hartje te zien was. Maak ik me voor niets ongerust?

Liefs en bedankt vast
Billie

Ik zou me zeker niet ongerust maken. Ik ben nu 10 weken zwanger en bij mij zijn de zwangerschapsverschijnselen ook afgenomen. Ik heb meer energie en merk helemaal niet meer dat ik zwanger ben. Geniet er lekker van dat je je weer beter voelt. Meestal voel je je na een maand of 3 weer wat beter en bij de 1 is dat met 9 weken en bij de anders is dat pas bij 16 weken. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ruim 4 maanden misselijk geweest en nu bij mijn tweede zwangerschap ben ik zo goed als niet misselijk. Ik heb een echo gehad met 8 weken en heb ook het hartje zien kloppen. Nu heb ik 23 mei weer een echo. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of alles goed is en ik kan me voorstellen dat je daarom ook een afspraak hebt gemaakt voor een pretecho. Maar maak je er niet te druk om. Gewoon lekker genieten en niet te veel er over nadenken.

Succes.

Hoi Billie,

Ik zelf had in het begin ook weken ertussen zitten waar ik me niks anders voelde dan anders. Dan dacht ik ook heel vaak: zou ik nog wel echt zwanger zijn? Maar dan de week erop was ik weer heel moe en misselijk. Het kan dus op en af gaan.
Maar misschien ben jij wel 1 van de gelukkigen die zich heel erg goed voelt tijdens zwangerschap.

Groetjes

Ik had bij mijn zwangerschap vanaf het begin geen klachten. Ik ging met 12 weken naar de verloskundige en had zoiets van: Weet ik wel zeker dat ik zwanger ben? (ik heb zelfs nog overwogen een tweede zwangerschapstest te kopen, terwijl de eerste toch heel duidelijk zwanger aangaf)

Gelukkig hoorde ik toen het hartje en kon ik het pas echt geloven.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Hoi,

Ik had het zelfde als jou.   Ik was gewoon ongesteld geweest en dus kon ik met redelijke zekerheid een datum prikken hoe ver ik zou zijn.   Ik zou de echo met 10 a 11 weken hebben en toen was ik dus al echt niet meer misselijk en veel minder moe.  
Wat bleek, ondanks dat ik gewoon ongesteld was geweest was ik toch zwanger want ik was ruim 3 weken verder dan gedacht.   Voor mij echt een raadsel want ik was aan de pil en ik wist ook dat ik dus op een bepaalde dag ongesteld moest worden. Nou, dat werd ik dus gewoon   maar die maand er op niet....
Dus wacht lekker af op de echo, of misschien ben jij gewoon een geluksvogel met weinig klachten.   Succes.   Ik hoor het wel.   groejes gerdientje

Hoi,

Met een week of 10 (bij de 1 vroeger,de ander later) neemt het HCG hormoon weer af, om plaats te maken voor andere hormonen. Dus vanaf die tijd kunnen ook de symptomen afnemen. Het kan ook zo zijn dat ze een paar dagen minder heftig zijn, om daarna in alle hevigheid terug te komen.
Het hoeft dus helemaal niks ernstigs te betekenen.

Groetjes, Kat

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie opbeurende reacties. Ben toch wel gerustgesteld.'Ik ga me maar gewoon verheugen op de pretecho van donderdag. Kan niet wachten ons kleine frummeltje te zien zwemmen!!

Nogmaals bedankt!

Liefs, Billie

Terug
Bovenaan