Afplatting achterhoofd

Hoi allemaal,

Inmiddels is mijn zoon 4 maanden oud en gaat het allemaal harstikke goed! Heel tevreden en lief mannetje, dus een blije mama hier ☺️

Nu zat ik eens goed naar zijn hoofdje te kijken en viel mij op dat de achterkant een beetje plat is.
Hij is een beweeglijk kindje en draait de hele dag met zijn hoofd heen en weer en ligt ook regelmatig op zijn buikje. De nachten gaan hier erg goed; wat betekent dat hij vanaf circa 19.30 slaapt tot 08.30. Dit is natuurlijk erg lang en dan beweegt hij weinig. Mijn beredenering was dat hierdoor mogelijk zijn hoofdje wat platter is geworden, of is dit een gekke gedachte?

Herkent iemand zich hierin? Tips zijn erg welkom! ☺️

Hoi,
Mijn dochter slaapt ook zo goed, maar ligt altijd op haar rug kijkend naar boven. Hierdoor heeft zij ook een afplatting hoofdje (goed zichtbaar). Wij volgen hier fysiotherapie voor.

Je kan altijd even laten checken bij CB, heb ik destijds ook gedaan toen ik het idee had dat ze een plat achterhoofdje kreeg.

Hoi Elles,

Dank voor je reactie! Ben benieuwd wat het CB hè adviseerde. Hier adviseerde ze iets meer op de buik en dan kwam het wel goed.

Groetjes!

Ik heb mijn zorgen toen telefonisch uitgesproken bij het CB en mocht toen langs komen, toen adviseerde ze fysiotherapie.

Succes :)

Lees anders eens de topic van mij over afplatting. Daar hebben veel mensen op gereageerd en dat kan je misschien gerust stellen. Heeft mij wel geholpen door andere verhalen te lezen

Een fysio is ook bij mijn zoon betrokken geweest. In de eerste twee jaar wordt de vorm van het hoofd bepaald. We kregen wat ‘oefeningen’ mee om thuis te doen. Zoals vaak op buik laten liggen of rug. Of speeltje in wieg aan zijkant leggen waar hij naar kijkt zodat hij niet op z’n achterhoofd zou liggen. Inmiddels is hij bijna 4 jaar. Je ziet nog heel licht een afvlakking maar het is meer dat ik weet dat het er is. Idd uitspreken bij cb of zelf contact opnemen met fysio. De fysio kan zelf hoofdje opmeten en bepalen of verdere hulp nodig is.

Terug
Bovenaan