afplatting hoofdje

A

Anoniem

Guest
Hallo
onze dochter heeft vanaf het begin al een voorkeur naar rechts en wat we ook doe of hoe we haar ook neerleggen als ze in slaap valt dan draait haar hoofd naar rechts...
nou las ik wel wat over een baby sleep...
iemand ervaring mee?????

of andere tips....

en als het wel wat is waar koop je ze en hoe duur zijn ze

liefs   anna

Hee hoi

Ik ben van het januari forum en lees weleens mee op het december forum (om te weten wat me de volgende maand te wachten staat haha)

Ik heb er ook over gehoord en weet dat ie in de meeste gevallen vergoed word door je ziektekostenverzekeraar als het word voorgeschreven door en fysotherapaut. Dus misschien dat je via je huisarts ofzo een verwijzing naar fysio kan krijgen.

Ze zijn ook wel zo te koop, heb zelf alleen geen idee waar en wat ze kosten, misschien ff googelen?

Liefs

Hoi hoi,

Ik las ergens op dit forum dat ze niet meer goedgekeurd zouden zijn (eerder wel)
Je kon (kan) ze bij prenatal kopen (15,95 dacht ik).
Maar ook gewoon via marktplaats. De badstoffen hoes is goed te wassen.
Ik gebruik ze ook vanaf week 3. Dit omdat ik kennelijk kinderen krijg die weigeren hun hoofd te draaien (en bij de eerste kwam er ook regelmatig melk terug.....niet prettig als het hoofd niet gedraaid wordt) En dit vind ik tot op heden prima werken. Elke nacht andersom en overdag gewoon op de rug.

Veel succes
Bertine

ps een beestje aan de zijkant van het bedje zou nog wel eens willen werken.

Als de kleine een echt afgeplat hoofdje heeft (of bijna), kan fysiotherapie zelf geen kwaad. Zij geven ook tips! Soms wordt je door cb ook daarnaartoe verwezen.
Wij draaien elke week het bedje om. Dan slaapt hij de eerste dag nog naar rechts en de andere dag draait hij zijn hoofd naar het licht van het raam.
In de slaap draai ik zijn hoofdje ook weleens om. Hij wordt daar niet wakker van, zolang hij ook echt slaapt. Had ik gelezen op internet.
Succes

ik heb die zijslapers dinsdag nog zien liggen bij de thuiszorgwinkel.
Zouden ze die daar  nou nog verkopen als ze niet goedgekeurd meer zijn??

Hoi meid,

ons dochtertje had ook een voorkeurhouding.

TIPS die ik heb gekregen zijn de volgende:
- mobiel regelmatig verplaatsen
- geregeld op haar buikje leggen
- op de zij leggen, 'slechte' kant

Ik moet zeggen, ik heb hiermee rekening gehouden en dit goed in't oog gehouden en nu heeft ze totaal geen voorkeur meer.

Veel succes ermee meid!
Liefs,
van ons...

mijn zoontje van 3 maand heeft ook een afplatting. Ik heb een zijligger. Ik leg hem daar klem in met een badhanddoek, want hij is wat klein voor de zijligger. Het is niet zijn hobby om er in te liggen. Als slapnd leg ik hem er in. In zijn bed gebruik ik hem niet. Als hij eenmaal slaapt legt ik zijn hoofd andersom. Ik zie nog geen verschil. Ik heb nu een folder in huis voor een helmpje. Daarz ou hij aan moeten als hij 5 maand is. Das iets minder, maar het heeft hele goede resultaten. Het ziet er alleen een beetje apart uit. Is een kwestie van wennen. Ik ga eerst nog maar even verder met de oefeningen van de Fysio en dan zien we het later wel.

groeten jufanne

Hoi meiden

Mijn zoontje (nu ruim 4 mnd)  lag ook altijd met zijn hoofdje naar  1 kant. Ik heb hem ook tussen die blokken gelegd als hij in bed lag en dat ging heel goed. Het duurde wel even maar uiteindelijk is zijn bolletje nu weer mooi rond. Ze zeggen wel dat je ze er maar tot 3 mnd tussen mag leggen omdat ze dan kunnen gaan rollen.
Ik heb ook ergens gelezen dat het goed is om ze regelmatig op hun buik te leggen als ze wakker zijn ook mbt het afplatten van het hoofdje.
Succes er mee!

Terug
Bovenaan