afscheid BV

A

Anoniem

Guest
Tja, voor de meeste van jullie is dat moment al een poosje geleden... maar ik moet stoppen met de borstvoeding...

Naja MOET is niet helemaal het goede woord, maar ik heb van mijn KNO arts een neusspray gekregen omdat ik continue met een opgezwollen neusslijmvlies rondloop. Ik moet dit 6 weken gebruiken en dan bekijken we wat de volgende stap is...
Ik wil dit traject dus wel volgen..
Ze adviseerde me om OF te wachten tot ik met BV gestopt ben (wanneer????) OF nu te stoppen. Er iets helemaal niets bekend over dat het in de moedermelk gaat zitten, bij dierenproeven is niets ernstigs voorgevallen, maar we willen het risico niet lopen.

Dus, no big deal zullen jullie misschien denken. Maar Birgit slaapt niet door, en als ze van de opvang terugkomt komt ze altijd even tot rust bij mij... het is vooral 's avonds en 's nachts dat ik t nog doe... ik denk dat het een hele strijd zal worden. Maar ik zal wel moeten nu.

Ik begin denk ik morgen, dan kan mijn vriend dit weekend die momenten voor zijn rekening nemen, zodat het al even anders voor haar is...

Als het moeilijk gaat kom ik mijn hart wel luchten... stiekum vind ik het toch wel moeilijk hoor! het is er zo ingegroeid, maar toch kies ik nu even voor mezelf...Nou vanavond maar "afscheid" nemen....

sorry dat t weer een lap tekst is hoor!

Evelien

Hoi Evelien,

Ik heb nooit bv gegeven, maar kan me denk ik wel IETS bij je gevoel voorstellen. Je hebt dat zo lang gedaan en dat is lekker jullie momentje samen wat niemand je afneemt en dat  moet je dadelijk missen! Kun je niet nog even wachten met die medicijnen dat je het rustig kunt afbouwen ofzo?
Jeetje, wel balen voor je hoor en ook voor je ukkie trouwens, want die weet dadelijk niet wat haar overkomt. Al went ze daar uiteindelijk ook wel aan natuurlijk, maar dat zal misschien niet zonder slag of stoot gaan helaas....

x miranda

Jeetje dat is wel een beetje balen, omdat het nog steeds zo goed gaat met BV geven....
Hopelijk gaat ze wel goed slapen en wordt het geen drama.

groetjes Maris

Hoi Evelien,
ik begrijp heel goed hoe je je voelt hoor.
Zoals je misschien wel weet geef ik Daniëlle ook bv. En sinds ongeveer 1 januari ben ik ook gestopt met bv. Maar ik vond het eigenlijk wel een mooi moment zo samen, rustig genieten. Ik heb het wel afgebouwd hoor ben niet zo gestopt. Ze kreeg eigenlijk alleen nog 's avonds voor het slapen gaan bv. En nu doe ik haar dus zo in bed. Toevallig van de week wilde ze echt niet en toen heb ik haar toch weer even aangelegd en werd ze rustig. Ik blijf het toch makkelijk vinden, vooral omdat Daniëlle geen flesje melk wilt voor het slapen gaan, ze wilt dan gewoon echt bij mij.
Maar goed nu krijgt ze in principe geen bv meer en zijn wij officieel gestopt.
Ik wil je dan ook veel succes wensen en het is helemaal niet gek als je er moeite mee hebt.
Groetjes van Sonja

Hoi Evelien,

Jeetje wat spannend zal dat worden. Weer een tijdperk afsluiten. En inderdaad, hoe gaat Birgit reageren?
Misschien dat je de momentjes die je zo had met haar, kunt vervangen met iets anders knus? Zo lezen wij altijd voor het slapengaan twee boekjes van Nijntje samen in de schommelstoel. Erg gezellig altijd en voor Sven een afsluiting van de dag.
Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk blijven de drama's uit....

Groetjes,
Maike

Nou het gaat dus niet echt als gehoopt...
Gisteravond was het zo'n drama.. laten huilen werkte echt niet Birgit ging helemaal over de rooie...
Ik heb mijn moeder gebeld (met gegil  boven..)  (mams is verpleegundige) en die heeft toevallig dezelfde neusspray. We hebben overlegd en zijn tot de conclusie gekomen dat t voor birgit waarschijnlijk een te grote stap in 1x  is en dat ik ook ga afbouwen. Het deel van het medicijn (2x p dag 1x sprayen) wat zij binnen krijgt is te verwaarlozen waarschijnlijk en omdat ze al 1,5 is kan ze wel wat hebben. Ik heb besloten het dus nog in de avond wel te doen en 's ochtend... Nou vannacht was het dus nog een groter drama echt 1,5 uur gillen tot kokhalsen toe.. ik kon niets doen, dus ik dacht dan ook nog maar die enkele keer 's nachts. Het is gewoon echt geen doen :-( je kan het gewoon niet negeren ze draait helemaal door van haar overstuurheid. Ik ga overdag dus wel echt doorzetten, ik gaf soms wel snel toe. En dan wil ik het over een paar weken bijv alleen nog in de avond doen. Dan ga ik denk ik van 5x naar 2 a 3x dus..

Ik baal wel, maar het voelde ZO onnatuurlijk eigenlijk t zelfde als toen ik stopte met roken?? ik bedoel ik voelde me er niet happy bij..
Birgit is gewoon niet echt de makkelijkste en dit was echt Drama met een dikke hoofdletter... dikke dikke zucht...

Evelien

Eline was een stuk jonger toen ik stopte met de BV, maar dat heb ik echt rustig moeten afbouwen. Het is voor zon kleintje natuurlijk ook niet te begrijpen dat ze niet meer lekker bij mama mag drinken.

Ik wil wel even grote complimenten maken voor de mama's die nu nog BV geven. Geweldig lijkt me dat!! Ik stopte ermee omdat ik weer aan het werk moest, en het bij mijn werk echt geen optie is om te kolven. Ik had het graag nog langer gegeven!!!

Ik hoop dat Birgit straks het afbouwen wel beter kan accepteren!!!

Terug
Bovenaan