afscheid nemen van de borstvoeding

Zucht... Het lukt niet meer. Ik heb mijn zoontje zes maanden volledige borstvoeding gegeven, maar door het zwangerschapshormoon loopt m´n productie zo ver terug dat het niet meer te doen is. Telkens wanneer hij wil drinken komt er niets tot weinig en dan wordt hij ontzettend boos. Elke keer weer die strijd met voeden breekt ons nu op, dus het wordt tijd dat ik ga afbouwen.
Bah, ik had me voorgenomen een jaar te voeden, maar dat is nu niet gelukt. Ergens vind ik het wel erg moeilijk en ga ik die heerlijke momenten echt heel erg missen. Stiekem hoop ik daarom ook dat hij nog eens een slokje meepakt als de kleine er is.
Voor nu is het helaas klaar en is mijn melk voor de volgende...

Snik...

Hey meid wat vervelend... Het is sowieso niet fijn dat je eerder moet stoppen dan je eigenlijk wil!
Wel knap dat je dan zwanger bent geraakt, tijdens het geven van volledige borstvoeding! Succes met afbouwen maar vergeet niet dat 6 maanden heel lang is en heel goed!

Ah, jammer voor je!
De eerste 6 maanden is het je wel gelukt gelukkig, en dat is toch het belangrijkst.
Daarbij kan je met flesvoeding ook intieme momenten met je kleintje hebben hoor! Ik ben zelf met 10 maanden over gegaan en het is me alles meegevallen. Hij is nu 15 maanden en komt nog steeds lekker tegen me aan knuffelen als ik met een fles aan kom zetten!

Dankjulliewel...
Het lastige is alleen dat m´n zoontje de fles niet accepteerd, dus zulke knuffelmomentjes zullen we niet krijgen denk ik...
En Charlotje: ik vond het ook knap, hihi. Het was echt een verrassing!

Terug
Bovenaan