afscheid

hoi, mijn dochter wordt bijna 4 jaar en gaat dus weg van de peuterspeelzaal, daar zou ik graag een orgineel( traktatie) met een aandenken willen maken maar de vraag is welke? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het verzinnen van iets/ of wat iemand wel eens gedaan heeft bvd..
 
Bij ons op de psz wordt vaak snoep gedaan in eeb beketje met de naam van het kindje dat weggaat erop, maar als mijn dochter het thuis niet vertelde wist ik van niks. Bellenblaas met een grote ballon erop heeft ze ook eens gehad. Vond ze erg leuk. Toen ze zelf afcheid naam heeft ze pennen aan zo'n touwtje die je om je nek kunt hangen, getrakteerd. De kinderen vonden hetprachtig en er waren ook veel positieve reakties van moeders. Bij de wibra heb je er 2 voor 50 cent, dus duur is het niet. Leuk kaartje eraan en het blijft altijd. Mischien komen er meer reakties, kan ik ook nog ideen opdoen, onze 2e gaat in juni van de psz
 
Hi,

Ik had bij de Zeeman van die vingerpoppetjes gekocht, en deze over een lollie heen getrokken en dichtgebonden met een gekleurd lintje.Daaraan een leuk kartonnetje met kartelschaartje uitgeknipt met zijn naam er op!
Een blok van piepschuim verpakken in aluminiumfolie en daarin de poppetjes geprikt.Ziet er heel erg leuk uit, en zo hebben ze gelijk een afscheidscadeautje, waar ze leuk mee kunnen spelen!
 
Ps.Als je bij Google naar kindertraktaties zoekt, kun je nog veel meer leuke trakaties vinden en ideetjes van andere mama's met dezelfde vraag al jij!
Groetjes en succes!
 
Ik heb toen voor elk kind een schepje gekocht, doos smarties erop geplakt en een briefje erbij waarop stond:

Ik wil niet opscheppen, hoor,
maar ik word 4 en ik ga naar school.

Als de groep niet zo groot is, zou je ook de leidsters kunnen vragen of ze met jouw fototoestel een foto van elk kind samen met jouw kind willen maken en dat als afscheidscadeau geven.

Groetjes, Melanie
 
Ik weet niet of je nog tips nodig hebt, maar ik heb een heleboel omtrekken gemaakt van de hand van mijn dochter, dan 2 handjes met een wasknijper ertussen geplakt. Tussen de vingers heb ik een zakdoekje geniet en als tekst erop geschreven: 'zwaai maar dag met je handje, tot ziens!' En dan nog een zakje chips tussen de wasknijper en klaar!
 
wat ook erg leuk is een zakje met chips rondjes en een drop of aardbeienveter hierbij schrijf je een briefje naar de leidster met daarop: rijg de chips rondjes aan de veter, en maak er een keting van. vooral bij meisjes een succes
 
ik heb op de peuterspeelzaal getrakteerd op:
had van karton een muis met een koffertje in zijn hand en opdat koffertje had ik me zoontje zijn foto geplakt en er als tekst erbij gezet Ik ga naar de basisschool.
Dit had ik vast gemaakt aan een saté prikker en daaraan vast had ik verschillende spekjes gedaan.
Iedereen vond het geweldig.
 
Terug
Bovenaan