afscheiding na stoppen pil

Hoi hoi,

mij naam is Linda, ik ben 28 jaar en 10 jaar samen met mijn vriend. Hiervan wonen we er nu 3 samen. We hebben besloten om te stoppen met de pil om voor ons eerste hummeltje te gaan. De dokter raadde ons aan om twee menstruaties af te wachten. Vorige week dindsdag ben ik gestopt met de pil en nu kreeg ik donderdagavond eerst last van bruine afscheiding, daarna werd het rood en zondag was het al weer over. Kan iemand mij vertellen of je dit ook had en of het dan als menstr. gerekend word of niet????

thnx, lin

Hoi Lin

Wat vreemd dit moet je menstruatie zijn na het stoppen van je pil. Dus eigenlijk zou je normaal ongi moeten zijn als de vorige keer. Ik kan me voorstellen dat je zo apart  ongi bent als je al een maand gestopt bent met je pil, maar omdat je stopt met pil en zo vreemd ongi bent. (moeilijk uit te leggen). Ben je halverwege je strip gestopt of heb je tot de laatste geslikt. Je zou toch normaal gesproken gewoon ongi moeten worden. Kijk als je stopt en naar een maand als je dan weer ongi word dan kan het wel eens zijn dat je anders ongi bent dan als je de pil slikt. Mijn ongi was ook naar een maand stoppen met pil anders dan ik gewend was met pil. Anders is het misschien ontpillen je lichaam moet het nu weer zelf regelen.

Groet Sharine

Hallo,

ik ben nu iets meer dan twee weken gestopt met de pil, keurig ongesteld geweest en heb momenteel  dezelfde verschijnselen, maar daarbij heb ik nog een reurend gevoel in mijn onderbuik. Ik zelf schrijf dit toe aan een eisprong, hoewel ik voor de pil nooit regelmatig ongi was. Heb stiekem ook al eens gedacht aan een zwangerschap, maar mijn man verklaarde me voor gek toen ik dat tegen hem zei.
Misschien zijn het gewoon kwaaltjes die ontstaan door het ontbreken van hormonen afkomstig van de pil. Ik ben wel benieuwd of ik nog ongi wordt en zo ja wanneer precies!!!!

groetjes Wendy

hoi hoi,

bedankt voor jullie snelle reacties.
ik ben halverwege de strip gestopt, volgens de huisarts was dat geen probleem. Ik denk dat jullie door hebben geslikt tot het eind van de strip.???
Ik had ook een dag eerder wat pijn in mijn buik en   een paar dagen in mijn onderrug.

liefs lin

Hoi Lin

Ja ik ben gestopt na het einde van mijn strip. Denk inderdaad dat wat jij nu hebt dat het komt omdat je halverwege je strip bent gestopt. Als je het niet vertrouwd zal ik als ik jou was even de ha vragen of dat normaal is.

Groetjes Sharine

Terug
Bovenaan