afscheiding/schimmel

Hallo,
Lekker ontsmakelijk probleem weer maar ik ben nu ruim 9 weken zwanger en heb eigenlijk al vanaf het begin last van behoorlijk wat meer afscheiding. Ben nu zover dat ik eigenlijk denk dat ik een schimmel heb. Maar nu is het probleem dat ik absoluut niet graag naar m'n huisarts ga. Stom, ik weet het, maar ja. Weet iemand toevallig of je tegenwoordig ook gewoon iets bij de Etos kan halen tegen afscheiding of schimmel? En mag je dat gebruiken als je zwanger bent? Ik hoop dat iemand advies heeft. Enne....een evt schimmel kan toch geen kwaad voor het kindje he????
 
Het is heel normaal om meer afscheiding te hebben dan normaal als je zwanger bent. Het kan dus zelfs inderdaad zo zijn dat je schimmelinfectie hebt, dat komt omdat je hormonen harder werken. Het is niet iets om je voor te schamen, het is heel normaal bij zwangere vrouwen. dus ik zal gewoon even langs de dokter gaan.

Succes ermee en van harte gefeliciteerd
 
Hallo anoniem!

Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om naar je huisarts te gaan.
Ik ben nu 32 weken zwanger, en vermoedde zo halverwege m'n zwangerschap ook dat ik een schimmelinfectie had. Zag het ook niet zo zitten om daar naar te laten kijken, maar uiteindelijk toch de huisarts gebeld.
Ik vertelde dat ik vermoedde dat ik een schimmelinfectie had, omdat ik meer afscheiding had, maar ook jeuk.
Kreeg toen, zonder dat ik langs hoefde te komen, gynodaktarin (geloof dat het zo heette). Dit waren 3 vaginale capsules die ik voor de nacht in moest brengen.
Daarna was het over gelukkig!
Het klopt wel dat je tijdens je zwangerschap veel meer afscheiding kunt hebben, heb ik ook, maar als je verder geen klachten hebt als roodheid of jeuk, en de afscheiding is normaal van kleur, is er niets aan de hand.
Succes!
 
In mijn vorige zwangerschap heb ik 3 keer een schimmelinfectie gehad, is volkomen normaal bij een zwangere! Heb ook 3 keer die vaginaalcapsules gehad, kon geen kwaad voor mijn kindje.
Je kunt proberen om de klachten met lactacyd doekjes en vaginaaldouche weg te krijgen, gebruik geen inlegkruisjes en alleen maar 100 % katoenen ondergoed, maar ook al schaam je je heel erg: ga toch maar even labgs de ha of vk.
Het is heel vaak voorkomend en je wordt gewoon gek van de jeuk, is nergens voor nodig.
Sterkte!
 
hoi,
om het zeker te weten zou ik als ik jou was toch gewoon even naar de ha gaan. Die mensen zijn alles gewend. Het is ook normaal dat je tijdens je zwangerschap meer afscheiding hebt dan normaal. Mocht het een schimmelinfectie zijn, en je weet zeker dat het geen soa is, dan hoef je in principe niet eens medicijnen te nemen. Ik heb het namelijk ook wel eens gehad en de ha vertelde mij dat ik vooral niet te vaak moest douchen (1x per dag is genoeg, vaker tast de zuurgraad aan en wordt de infectie erger!), geen inlegkruisjes ed gebruiken en vooral geen strakke kleding. Hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes, Stephanie (37+1)
 
hoi.

Ik heb een vraagje ik ben nu 35 weken zwanger.
En toen ik vannochtend naar de wc ging was mijn afscheiding licht roze van kleur.
Wat houd dit in weet iemand of dit kwaad kan?

groetjes
 
als je niet naar de huisarts wilt dan deze tips
vaak wassen met water op een dag
katoenen slips dragen
nacht helemaal geen slip
je zult zien dat het dan overgaat
 
Terug
Bovenaan