ik heb die afscheiding ook en elke keer vlak voor mijn eisprong
ik zelf denk dat het bij je eisprong hoort
want als je met 2 vingers naar binnen gaat en dan bij je baarmoederhals gaat voelen en dan de afscheiding tussen je vingers neemt ken je zien hoe dik je afscheiding is.... hoe dikker en hoe elastiser het is hoe beter het is..... als je het tussen je vingers kan trekken en het worden draden dan zit je goed.... heb ik op internet ook gelezen namelijk.
stukje van internet:
Cervixslijm onderzoeken
Het is helemaal niet moeilijk om het cervixslijm te onderzoeken. Je doet dat als volgt. Zet je ene been wat hoger dan de andere, bijvoorbeeld op de rand van het bad. Je brengt dan twee schone, droge vingers in je vagina en plaatst ze zo dicht mogelijk tegen de baarmoedermond. Vervolgens druk je er wat slijm uit. Terwijl je je vingers uit je vagina haalt, hou je ze bij elkaar. Als ze eruit zijn, trek je ze voorzichtig uit elkaar. Bekijk nu het slijm dat tussen je vingers zit. Ziet het er doorzichtig uit en is het rekbaar, dan ben je vruchtbaar en is het een perfect moment om te vrijen. Hoe rekbaarder het slijm is, hoe vruchtbaarder je bent en hoe dichter je bij de ovulatie bent. Als de rekbaarheid afneemt, kun je stellen dat je je eisprong hebt gehad.