afscheiding

Misschien een gek vraagje, maar hebben jullie ook weleens last van waterige afscheiding? het lijkt dan net of je een beetje in je broek heb geplast! heel vervelend, zou het een schimmelinfectie kunnen zijn? en is dat schadelijk voor het kind? wie heeft dit ook?
gr. Sylvia
 
Ja hoor, zwangerschap is een heel sappige tijd! Maak je geen zorgen, is heel normaal.
Als je een schimmelinfectie hebt weet je het wel, jeukt namelijk en je produceert hutekase-achtige afscheiding. Ook dat komt vaak voor bij zwangerschap. Gaat meestal na een paar dagen vanzelf over en anders kan je er medicijn voor krijgen bij de huisarts. Dit is in zoverre schadelijk voor het kindje dat als je het hebt tijdens de bevalling, je het kind kan besmetten, en dat wil je natuurlijk liever niet.
Groetjes.
 
Hai Sylvia,

Ik heb afgelopen zaterdag de schrik van m'n leven gehad. Ik had ook de hele ochtend al last van vocht verlies. Eenmaal op m'n werk hebik voor de zekerheid toch de vk maar ff gebeld. Je weet tenslotte maar nooit. Ik kon direct komen en ze ging me onderzoeken. Ze kon niet met zekerheid zeggen wat het was, maar er zat een kleine kans in dat het vruchtwater was. Das niet best, want ik was pas 22 weken zwanger. Ik kon direct door naar het ziekenhuis om dat te laten checken. Ze konden niet met 100% zkerheid zeggen dat ik geen vruchtwater had verloren, maar de testen wezen er niet op.
Waarschijnlijk is het dus gewoon urine of waterige afschijding geweest, dat is volgens de vk heel normaal tijdens de zwangerschap. En is niet schadelijk voor het kindje.
Ik wou dat ik had geweten dat je afschijding zo waterig kon worden, dat had mij een heleboel stress en angst gescheelt.

groetjes,

Mariska
 
Hoi, het is een natuurlijk smeermiddel om het baringskanaal soepel te houden waardoor dat straks beter opgerekt kan worden. Wat zit dat toch goed in elkaar he? Is over nagedacht.
 
Terug
Bovenaan