Afscheiding

Ik heb een vraag. Wie had last van gelige of wat donkerbruine afscheiding aan het begin van de zwangerschap? Ik lees er van alles over, maar ik zou graag ervaringen van jullie willen lezen?! Veel liefs van A.
 
Hallo
Ik had zelf roze afscheiding bij 8 weken zwangerschap, later kwam er ook wat (oud) donkerrood tot bruin bloed.
Ik heb een echo laten maken toen en er bleek niets aan de hand. Het heeft nog zo'n 5 dagen geduurd en toen was het over. Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en alles is prima.
Ik zou wel even contact opnemen met een verloskundige zodat ze het even voor je na kunnen kijken, dan weet je waar je aan toe bent.
succes!

Leentje
 
Hallo A,
Het schijnt dat je tijdens je zwangerschap meer afscheiding aanmaakt, dit is puur ter bescherming. Door extra slijm voor je baarmoedermond kunnen bacterien moeilijker doordringen. Als het wat donkerbruin van kleur is kan het oud bloed zijn. Dit kan van een innesteling komen. Niets om je druk over te maken. Maar je kunt inderdaad altijd je verloskundige of je huisarts hierover bellen. Zij zullen alles doen om jou gerust te stellen.
Groetjes Abby
 
ik heb ook meer last van afscheiding,en ook al eens wat bruinig,kan geen kwaad hoor,oud bloed...kan van een laatste menstruatie zijn,innesteling of gewoon een gesprongen adertje wat een paar druppels bloedverlies geeft of zelfs een maandverbandje vol.zolang het meteen weer stopt en je geen krampen hebt is er dan ook vaak niks aan de hand.waarschijnlijk is het bruin omdat het vaak zo weinig is dat het er niet meteen uitloopt...oud dus!

groetjes!
 
Terug
Bovenaan