Afscheiding

Ik ben nu zo'n 26 weken zwanger en heb al sinds het begin van de zwangerschap enorme afscheiding. In de boeken staat er weinig over. Het is heel normaal volgens de vk, alleen je hoort er ook (bijna) niemand over.. Wie heeft dit ook?

Gr. Juliette
 
Ik heb er ook last van, was door mijn zus al voorbereid. Heb tampons geprobeerd maar dat was te stroef (raar he met veel afscheiding) dus dan maar inlegkruisjes, wel van die ultradunne is voor mij genoeg.
 
Inlegkruisjes zijn eigenlijk niet zo goed om te gebruiken. Zoals eerder is gezegd gaan die inderdaad broeien en zorgen dus voor een slechte "ventilatie" waardoor de afscheiding erger wordt. Maar ik heb het zelf ook en het is niet prettig om je onderbroek helemaal smerig te laten worden, maar ik doe het toch maar.
In heel veel andere boeken staat het wel, dus het ligt er maar aan welke je hebt. Maar inderdaad denk ik dat vrouwen er in het algemeen niet graag over praten. Ze denken wellicht dat het met slechte hygiene te maken heeft, maar dat is helemaal niet zo.
Sterkte ermee.
 
hoi
bijna niemand heeft het erover?????
hier op het forum staat best vaak een bericht over afscheiding! scroll maar eens naar onder, of kijk op volgende pagina.
ik heb er ook heel veel last van. en het loopt soms langs mijn been, als ik op de badkamer sta om me te gaan douchen.
ik moet ook altijd inlegkruisjes dragen, anders heb ik echt een natte broek.
groetjes
 
hoi,

cervix slijm is heel normaal alleen heeft de 1 er meer last van dan de ander je moet alleen in de gaten houden dat het helder is, is het geel/groenig en jeukt/stinkt het dan kan je een schimmelinfectie hebben.
je mag trouwens geen tampons gebruiken ivm infectiegevaar, maandverband of inlegkruisjes mogen wel volgens mijn gyn. als je jezelf maar regelmatig verschoont ook weer ivm infectiegevaar.
 
Ik heb altijd begrepen dat het dragen van inlegkruisjes ook juist weer voor een schimmelinfectie kunnen zorgen. Maar ik kan me voorstellen als je er heel veel last van hebt, dat je dan iets moet. ikzelf heb er overigens ook last van en ben blij te horen dat dit dus toch bij de zwangerschap hoort. Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik er bij mijn eerste zwangerschap last van had! Mijn afscheiding is overigens niet wit of doorzichtig, maar ik heb geen last van jeuk. Ben wel heel gevoelig voor schimmelinfecties, heb er in het verleden al meerdere gehad (ligt aan mijn hormonen, niet aan mij hygiene. 'k zeg het er toch maar even bij) Moet ik hier nu iets mee of niet?
 
Terug
Bovenaan