Afscheiding

Even horen of dit herkenbaar is... Sinds het begin van de zwangerschap meer vaginal afscheiding. Soms het idee dat het alleen maar meer wordt. Kan niet zonder inlegkruisjes, voel ik me niet fris. Ook al een schimmelinfectie gehad...beetje vervelend...
Nog meer zwangeren met hetzelfde?

JAAAAA, ik ook! Door de hormonen ben ik heel erg gevoelig voor schimmel. In mijn vorige zwangerschappen ook vaak medicijnen voor gebruikt. Nu ook al weer aan het smeren. Gelukkig hoef ik niet elke keer naar de huisarts, hoef alleen maar te bellen. En afscheiding ook heel veel. Dat vind ik op zich nog niet zo heel erg, maar soms ruik ik het zelf door mn kleren heen, en dat is natuurlijk op z'n zachts gezegd niet echt fijn. Helemaal niet als je niet in de mogelijkheid bent om om te kleden.
Ivm met de schimmel gebruik ik geen inlegkruisjes. Wel trek ik meerdere keren per dag schoon, katoenen ondergoed aan.

Ik heb het ook. Erg vervelend, maar gelukkig ruikt het bij mij niet. Ik gebruik geen inlegkruisjes, maar inderdaad regelmatig een schone onderbroek. Hopelijk wordt het een keer minder

De gouden tip die ik heb gekregen: cranberry tabletten! Die hebben me helemaal van de jeuk afgeholpen.

Verder gebruik ik katoenen inlegkruisjes van imse vimse (www.lanaluna.nl). Die zitten veel beter dan die plastic wegwerp dingen, en je kan ze wel 5 jaar lang gebruiken. Ze gaan gewoon met je onderbroeken mee de was in (60 graden) en daarna de droger in.

Ik ken het ook. Afscheiding is veel meer dan normaal. Het stinkt gelukkig niet. Ze zeggen dat het erbij hoort, maar hoop wel dat het snel een keer minder wordt.

yep....hier ook!
moet ook medere malen per dag een schoon slipje aan!
als ik dat niet zou doen heb ik inderdaad een erg onfris gevoel
geen inlegkruisjes...want dan krijg ik dus jeuk en dan is de ravage helemaal niet meer te overzien;-)

Terug
Bovenaan