Afspraak bij de gynaecoloog

<p>Pff even mijn gevoelens kwijt. Vandaag een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog 2 jaar gestopt te zijn met de prikpil en nog steeds geen zwangerschap.  </p><p>Het voelt nu een beetje als falen. Iedereen om je heen die 'gemakkelijk,' zwanger wordt.  </p><p>Hopelijk worden we deze ronde nog zwanger voordat we de afspraak hebben. </p><p>Kan daar alleen maar over dromen?</p>
 
Ik snap je gevoel heel goed. Maar 1 ding weet ik inmiddels wel: 80% wordt binnen een jaar zwanger. En de succesverhalen om je heen van mensen die zo zwanger zijn, die hoor je. De rest niet. En uiteindelijk (dat merk ik nu ook) zijn er veel meer stellen waarbij het niet 1 2 3 raak is...
Ik ben inmiddels ook al bijna 1 jaar met de pil gestopt (december 2017). Ik heb inmiddels afspraken in het ziekenhuis gehad: inwendige echo (alles was goed), sperma van mn vriend ingeleverd en ik heb bloed laten prikken. En donderdag had ik het HSG onderzoek (eileiders niet verstopt!)!. Nu 14 november alles bespreken met de gynaecoloog en kijken of er uberhaupt iets is. Of niet. Ik heb het gedaan voor mn eigen gemoedstoestand. En als alles straks oke blijkt te zijn dan kan ik het miss beter los laten. En als er wel wat is, dan kunnen we actie ondernemen.
Het is niet leuk he, zolang wachten? Maar je bent niet de enige en onze tijd komt nog wel ;)
 
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Ik hoor vaak ook om me heen dat het in één keer raak was. Ik begrijp niet goed wat mensen met deze opmerkingen willen bereiken. Wat willen ze dat ik daar op zeg, goed gedaan? Ik ben er heel open over in mijn omgeving omdat er toch wel een behoorlijk taboe op rust. Dat is jammer, want het is niets om je voor te schamen.
 
#joena het wachten en de mensen om je heen die zwanger worden, vind ik het verschrikkelijkst.  En nu dat de papieren binnen zijn gekomen van het ziekenhuis dan wordt ik weer even met de neus op de feiten gedrukt dat er misschien toch hulp nodig hebben.
 
Terug
Bovenaan