Afspraak bij de huisarts

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal, wij zijn al bijna 2 jaar gestopt met de pil. Helaas lukt het maar steeds niet om zwanger te worden. Gisteren ben ik helaas weer ongesteld geworden. <br />Wij willen nu dus graag een afspraak bij de huisarts maken. Heeft iemand daar in deze Corona tijd ervaning mee? Hopelijk kan iemand mij wat meer informatie geven groetjes </p>

Waar wil je precies meer info over? Over een afspraak maken in corona tijd? Of wat je kan verwachten van de huisarts wat betreft kinderwens?

Beide eigenlijk. Maken ze überhaupt afspraken nu voor niet zwanger worden. Zo ja wat kan ik dan verwachten 

Wat vervelend dat het nog niet gelukt is! Zou morgenochtend gewoon eventjes bellen naar de huisartd, die kunnen je wrs beter helpen en je vragen beantwoorden over het maken van een afspraak.

Weet verder niet wat je tijdens zo een afspraak kan verwachten..

Dat hangt waarschijnlijk heel erg van je huisarts/gebied waar je woont af. Zowel of ze hier nu tijd voor hebben/een afspraak voor willen maken als wat de huisarts precies doet. De ene huisarts heeft hier meer ervaring mee en kennis over dan anderen. 
Ik zou ook gewoon even je eigen huisarts bellen om te vragen. Daar heb je waarschijnlijk het meeste aan. 
Succes en hopelijk ben je snel zwanger!

De huisarts is nog gewoon open voor alles hoor. Wat je kunt verwachten: hij of zij vraagt naar je cyclus, hoe vaak jullie het doen, hoe lang jullie al bezig zijn, naar je gezondheid (roken, drugs, alcohol, etc) en familiegeschiedenis etc. Hij zal je een doorverwijzing geven of alvast je bloed laten testen. Je partner kan al een zaadtest krijgen. M8jn huisarts deed dat niet en gaf gelijk een doorverwijzing. Let er op dat je partner ook een doorverwijzing nodig heeft! De klinieken en ziekenhuizen zijn gewoon open voor intakes, maar de wachtlijst zal wellicht wat langer zijn.
Verder: zoek even online wat je kunt verwachten bij een fertiliteitsonderzoek. Dan ben je goed voorbereid. 

Hallo,
Wat vervelend zeg....en dat is natuurlijk een understatement...
Ik weet dat verloskundigen je ook kunnen begeleiden hierbij. Je kunt dus je huisarts bellen...en eventueel vraag je een telefonisch consult om gewoon even te overleggen. Of je Google-ed eens naar verloskundigen in je buurt....wellicht vind je daar iemand bij die dat ook doet.
Heel veel geluk ???

Ik heb vandaag indd de huisarts gebeld en een verwijzing gekregen voor de fertiliteit polikliniek in het ziekenhuis. Die bellen mij deze week voor het maken van een afspraak. Bedankt voor de reacties 

Terug
Bovenaan