Afspraak by de gynaecoloog

Hoi lieve meiden,

Ten eerste: wat lief dat jullie allemaal zo met me meeleven! Dat doet me echt goed!

Ik had met mezelf afgesproken over 2 of 3 weken een afspraak met de HA te maken. Eigenlijk zag ik hier een beetje tegenop omdat ik een tijdje terug ook al naar de HA ben geweest toen ik maar niet ongesteld werd na de mk. Hij zei toen dat ze hier pas iets aan deden als je ruim 7 of 8 maanden niet ongi was geweest. Ik vroeg nog of ik naar de gyn mocht maar hij zei dat zij nu ook niets zouden doen.

Gisteren (tijdens het stofzuigen ;-) besloten om gewoon naar het ziekenhuis te bellen om te kijken of ik niet rechtstreeks een afspraak kon maken bij de gyn. Ik legde het verhaal uit aan de assistente en vroeg heel voorzichtig of er niet iets van een tel. spreekuur was. De assistente zei toen meteen dat ze vond dat ik meer dan genoeg reden had om voor een consult te komen! Ik mag dus 29 september langskomen. Ik ben echt opgelucht. Het duurt nog een paar weken maar ik ben gewoon heel erg blij dat ik straks naar de gyn mag en ik eindelijk antwoord krijg op wat vragen (nog van mijn zwangerschap) en dat er hopelijk nu iets gebeurd aan mijn belachelijk lange cyclus. Vandaag ben ik 6 weken na mijn ongi en nog geen eisprong te bekennen.

Mijn man zei gisteren dat hij toch wel blij was dat ik naar de gyn ging omdat hij stiekem ook wel vond dat het allemaal lang duurde. Hij bedoelde het echt goed hoor want hij was heel geduldig de laatste tijd als ik weer eens tegen de muren op liep maar toch deed het pijn dit te horen. Ik weet het niet, een bepaald schuldgevoel kwam in me op terwijl dit natuurlijk allemaal helemaal buiten mijn schuld is. Ik weet dat de kinderwens van mijn man heel erg groot is maar ik probeer er niet teveel aan te denken omdat ik niet onder een bepaalde druk wil staan. Hij zou me dat ook nooit willen aan doen maar dit soort opmerkingen, ookal is het goed bedoeld, voelen nu even niet zo goed.

Maar goed, ik ga zo eerst lekker even sporten en daarna gaan mijn man en ik heerlijk naar het strand om van de laatste zonnestralen te genieten.

Meiden, allemaal een heel fijn weekend gewenst en tot gauw.

ps: Cath, heb nog een kort berichtje onder jouw berichtje gezet

El, bedankt voor je medeleven. Ik ben blij dat het nu weer goed met je gaat. Zelf heb ik geen curretage gehad en je ziet hoe ik nu aan het aanknoeien ben dus wees inderdaad maar blij dat je nu alsnog gecurreteerd bent!

Knuffelbeertje, je bent een schatje dat je zo met me meeleeft terwijl je zelf al heerlijk zwanger bent!

Monique en Nien, ik reageer weer onder het andere berichtje.

Dikke kus F.

Heel goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt!!!! Anders blijf je alleen maar met vragen zitten en die heb je al zo lang...
Ik hoop dat er een hoop duidelijk wordt als je bij de gyn. bent. Het is je nl gegund!
Groetjes S

Hoi F

Ik heb echt regelmatig aan jou gedacht de afgelopen tijd dat ik het inderdaad zelf soms al zo lang vind duren een cyclus en dat jij al helemaal gek moet worden daarvan. Die afspraak is helemaal goed denk ik! Ik hoop voor je dat er dan opheldering komt!

Succes
Lotte

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Het vergt inderdaad allemaal heel erg veel van mijn geduld maar nu ik weet dat ik binnenkort naar de gyn mag, ben ik erg rustig geworden. In ieder geval wil ik jullie heel veel succes wensen bij de komende klusronde! Ik houd jullie op de hoogte!

X F.

He lieve F.

Wat goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt. Je hebt echt groot gelijk. Dit duurt gewoon te lang. Het is denk ik voor je gevoel ook al heel fijn, dat je nu toch wat doet en dat je een datum hebt om naar toe te leven. Schrijf al je vragen gewoon op, zodat je zeker weet dat je niks vergeet als je eenmaal binnen bent. Ikzelf klap namelijk altijd dicht als ik tegenover een dokter zit!

Ook fijn dat je het er nu met je man over hebt gehad. Het lijkt soms of ze er niet zo mee zitten als vrouwen, maar ondertussen is het voor hun ook best een belasting.

Heb je nog lekker genoten van het strandweer?? tWas echt heerlijk he? Ikzelf heb alleen zaterdag de hele dag op bed gelegen. Was echt hartstikke beroerd. Had koppijn en heb 4 keer moeten kotsen!! Maar dat kwam denk ik omdat ik vrijdagavond 3 wijntjes op heb. Maar aan de andere kant. 3 wijntjes en dan zo beroerd?? Kan dat?? Maar ja, nu heb ik nergens last van en het zou ook nog veel te vroeg zijn. Normaal drink ik eigenlijk nooit, maar ik had nu zoiets van: kan mij het schelen. Ik heb al meer een feestje gehad, hele avond op een droogje gestaan en de volgende dag werd ik ongi. Maar nu heb ik wel een beetje spijt. Maar ja, met de miskraam heb ik echt alles gelaten en heel veel groente en fruit enzo gegeten en toen ging het toch ook mis. We wachten het maar weer af.

Ik duim in ieder geval nog steeds voor je. Misschien gebeurd er nog een klein wondertje en springt je ei toch nog. En anders heel veel succes bij de gyn.

Liefs Cath

Hoi Cath,

Het was inderdaad heerlijk van het weekend! Toen jij je roes lag uit te slapen/kotsen, lag ik heerlijk aan het strand. Ik voel me alleen vandaag niet zo lekker. Heb erge hoofdpijn en ben niet zo fit. Mijn man is ook onlangs ziek geweest dus misschien heeft hij me gewoon aangestoken.

Ik ben inderdaad erg blij dat ik tenminste een datum heb om naar uit te leven. Ik had liever uitgekeken naar een nod maar het is gewoon niet anders. Nog een paar weken en dan mag ik langskomen. Ik schrijf inderdaad mijn vragen van tevoren op. Zelf denk ik niet dat ik ga dichtklappen omdat ik nu echt duidelijkheid wil over een aantal zaken maar just in case schrijf ik alles wel even op.

Mocht je nu zwanger zijn dan hoef je je echt niet schuldig te maken over die wijntjes. De eeste 2 weken schijnt het nl. helemaal geen effect te hebben op het vruchtje. Ik duim voor je hoor. Wanneer is je nod?

X F.

Terug
Bovenaan