Afspraak met huisarts

Hallo

Heb een hele tijd niets van me laten horen. Waarom? Goede vraag. Om afstand te nemen, om er niet te veel mee bezig te zijn? Af en toe las ik wel eens jullie verhalen. Merk dat er veel meiden zijn die echt al veel langer bezig zijn en misschien mijn twijfels maar raar vinden. Maar heb ze toch. Ben zaterdag weer ongi geworden. Verbaasde me niets deze keer, dus de teleurstelling viel mee. Maar we hadden afgesproken dat als ik ongi zou worden, we naar de huisarts zouden gaan. We zijn nu 14 maanden bezig. Heb 2 maanden getempratuurd en we willen nu wel weten waarom het nog niet is gelukt. Maar ondanks dat we dit besloten hebben vind ik het ook heel eng om naar de huisarts te gaan. We zijn namelijk een huis aan het bouwen en komen achter de huisarts te wonen. We hebben het dus erg druk. Ben zo bang dat hij zegt dat het onze tijd nog niet is en dat we nu druk met het huis zijn en dat we nog maar even moeten proberen. Maar dat wil ik niet. Maar ook angst dat onze wens misschien wel niet in vervulling gaat. Nu weet ik dat ik nog maar aan het begin sta en veel meiden al veel verder zijn en misschien al deze twijfels hebben gehad. Of zijn die twijfels echt onnodig? Heeft iemand nog tips voor me als ik naar de huisarts ga? Alvast bedankt.

Groetjes een onzekere Janna Nienke

Ha Janna Nienke,

Je twijfels zijn heel erg begrijpelijk. Ik heb het zelf ook nog steeds. Maar het is echt niet nodig. Volgens mij heeft het ermee te maken dat je toch niet snel naar de huisarts gaat en al gauw denkt, 'het ligt aan mij' of 'ik moet nog maar even geduld hebben'. Maar waarom zou je het steeds bij jezelf zoeken?
Je huisarts zal er best wel begrip voor hebben dat ook onzekerheid over het wel/niet zwanger worden aan je knaagt en dat je daar graag wat meer duidelijkheid over wil hebben.
Ik zou je dus willen adviseren gewoon de stoute schoenen aan te trekken en te gaan. Het heeft mij wel opgelucht dat ik het eea in gang heb gezet.

Als je gaat neem dan je temp.lijsten mee. Verder kun je niet zoveel doen, alleen maar aandringen op wat duidelijkheid.

Succes,
Gonnie

Ik ben het helemaal met Gonnie eens, gewoon gaan, het is jouw gevoel en na meer dan een jaar mag je ook heus bij de huisarts aankloppen, ga goed voorbereid daarheen, laat je niet afschepen, vraag verwijzing naar een gyneacoloog. Temperatuurlijsten willen ze eerst zien, ook de gyneacoloog zal daar eerst om vragen, dus goed dat je ze al een stap voor bent.
Succes,

Hoi,
Zoals je misschien hebt gelezen, ben ik vorige week ook voor het eerst naar de huisarts gegaan. Ik voelde precies hetzelfde. Het is ook niet makkelijk om de feiten onder ogen te zien. Maar na mijn (ons) bezoekje viel er een enorme last van me af. Ik voelde me ontzettend begrepen en we zijn direct doorverwezen naar de gyn. Vraag aan je huisarts of jullie, voordat je naar de gyn. gaat, alvast het zaad mag laten controleren van je man. Dat mogen wij ook en dat scheelt natuurlijk tijd. Dan kun je met die uitslag naar de gyn.
Meid, heel veel succes. Het gaat vast goed.

Wen.

Hoi Janna Nienke,

Ik ben het helemaal met deze dames eens.
Jullie bepalen zelf wanneer je eraan toe bent om deze stap te zetten... De temp die je bijgehouden hebt komt goed van pas, ikzelf had een aantal maanden ovulatietesten gedaan en dat was ook goed. Onze huisarts stuurde me dan ook gelijk door naar de gyn (moest fertlititeitsteam zijn dus had eerst de verkeerde afspraak gemaakt, om dit te voorkomen moet je ff vermelden dat het om een kinderwens gaat als je een afspraak mag maken).
Ook liet de huisarts direkt het zaad van mijn man onderzoeken zodat de gyn al wat info had, hoeft niet direkt aan de vrouw te liggen heh.... Alles is bij ons in orde schijnt... en toch word ik maar niet zwanger... nu dus IUI zonder aanwijsbare vruchtbaarheidsstornis, maar we zijn nu al wel ruim 5 maanden verder, dus zet die stap!!! Het idee dat eea onderzocht wordt geeft echt al heel veel rust!!!
Succes met jullie beslissing....
Liefs Lill

Terug
Bovenaan