Afspraak verloskundige

Hoi hoi, Ik heb paar uur moeten wachten, maar heb net gebeld met de vk, over 2 weken (30 juni) heb ik eerste echo met 7 weken, ik wil er graag 1 extra i.v.m. miskraam van vorig jaar. Ik ben wel verder dan ik dacht, omdat ik een korte cyclus heb en dus al 5w+1d zwanger ben en eerder een eisprong heb gehad. Ik had zelf de eerste dag van laatste menstruatie gerekend en dan kom ik uit op 4+3 wat me de ene kant in verwarring brengt, maar ook opluchting geeft dat ik al zowat een week verder ben. Hadden jullie dat ook dat je het misrekend had? Deze app klopt overigens wel en eerst dacht ik dat deze app fout zat, niet dus haha.. spanning blijft aangezien ik een week verder ben natuurlijk, maar stelt me eerlijk gezegd ook weer wat gerust. Groetjes

Je hebt nog geen eerste echo gehad? Waarom denk je dat je een week er naast zit? Ik zat er 1 dag naast, wat eigenlijk niet kan want ik ben eerder zwanger dan ik seks had nu haha. Maar het hangt ook af van hoe snel je innesteling verloopt, dat is bij mij blijkbaar erg snel gegaan.

Waarom ik dat denk? Ehm, mijn cyclus was 22 dagen en gister 3 weken geleden heb ik als goed is mijn eisprong gehad, ik dacht m te voelen. 17 mei was mijn eerste dag van laatste menstruatie tot en met nu kom ik uit op 4+3. Ik heb ook een menstruatie app waarin ik kan zien wanneer mijn ei was. Maar de vk telt er natuurlijk 2 weken bij op, test afgelopen zaterdag gaf 2-3 aan dus dat klopt wel

Als je een onregelmatige cyclus hebt, zou ik echt wachten op de termijnecho, voordat je in je hoofd een datum vast zet ;-)

Als je nog geen echo gehad hebt, zou ik idd nog even voorzichtig zijn met de aanname dat je verder bent.
Je weet ten slotte niet zeker dat je nu een cyclus van 22 dagen hebt, je bent namelijk niet ongesteld geworden. Je dacht je eisprong te hebben gevoeld, maar 100% zeker weet je dat ook niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat je gelijk hebt, iedere week scheelt weer ? Maar als je straks bij de echo minder lang zwanger blijkt als je nu denkt, valt het misschien tegen en maakt je dat misschien onzeker.

Gefeliciteerd!

Ja dat is helemaal waar, ik weet niet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad en heb ook geen ovulatietesten gedaan waardoor ik die zekerheid niet heb. Je weet het idd alleen als je ongesteld bent geworden hoelang je cyclus heeft geduurd en wanneer de eisprong was. Meestal merk ik wel aan mijn cervixslijm dat ik in de vruchtbare week zit, het blijkt dat het gelukt is want ja ik ben inmiddels weer zwanger dus daar hoef ik niet meer aan te twijfelen. Maar de vk had het er wel over dat als je een korte cyclus heb je eisprong ook vaak eerder is dus je ook al verder bent in de zwangerschap. Over 2 weken zie ik het, ik vind het wel soort bevestiging als je echt iets ziet. Dat had ik de eerste keer ook, ik moet nog wel wennen aan het idee zwanger te zijn. Ik heb ook nog weinig symptomen eigenlijk..

Terug
Bovenaan