afspraak verloskundige

Hallo

8 juli heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige mijn vraag is wie heeft er toen al een echo gehad???
Op de site van de verloskundigenpraktijk staat dat je dat pas krijgt met 12 weken. maar hoor van veel mensen dat ze dan al een echo hebben gehad en met 12 weken weer.
Verschilt dat dan per praktijk?

Liefs Kim
 
Hoi Kimmie,

Vanuit het septemberforum.
Ik had een afspraak met de VK bij 7 weken.
Ik mocht die week gelijk een echo laten maken bij het ziekenhuis (termijn echo), bleek toen 8 weken te zijn.

Daarna 1 gehad met 12 weken en 20 weken.
Het verschilt wel per VK, maar je kan natuurlijk wel je wensen uiten :)
Veel plezier. Gr Bibi
 
Hoi Kim,
Bij mijn vorige zwangerschap hadik bij 9 weken de 1ste echo en daarna met 12 weken. Mijn vk houdt in principe de 9 weken aan, dus nu heb ik ook met 9 weken de 1ste afspraak. Ik kan echter wel aangeven of ik ieder een echo wil. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of ze zelf de echo's doen of dat je daarvoor ergens anders heen moet.
 
Jettie de echo doen ze gewoon daar maar wil dan wel graag een echo want dan willen we het onze ouders gaan vertellen maar wil dan wel weten of het hartje klopt natuurlijk, vind het niet leuk om met 3 maanden pas aan me ouders te vertellen.
Maar ja we zien wel wie weet doen ze het wel als ik het vraag.

bedankt voor de reacties
 
Hay meid,

Als je eerder een miskraam hebt gehad, kijg je eerder een echo als je dat wilt........gelukkig, anders is het geestelijk niet vol te houden.....ik ga maandag, ben dan 7 weken en 1 dag xxxxxxxxxxxx
 
Het verschilt inderdaad per praktijk. Mijn verloskundigenpraktijk maakt zelf geen echo's en verwijst door naar het diagnostisch centrum. Normaal krijg ik ook pas bij 12 weken een echo, maar omdat er twijfel is over mijn zwnagerschap (heb met 5w6dagen wat bruin/rode afscheiding gehad) mag ik nu met 7w6d een echo laten maken.
 
Hoi Kimmie, en de rest natuurlijk ook

Ben zwanger van nummer 2. Gisteren VK gebeld en heb m'n eerste afspraak de 11e juli. De echo heb ik de 20e juli (pas). Mijn VK maakt alleen rond 11 weken een echo.
Balen dat ik zo lang moet wachten, maar heb al wel het kwaaltje moe/gapen.

Liefs
 
Terug
Bovenaan