afspraak verloskundige

woensdag een afspraak gemaakt voor bij de verloskundige.
We hebben een info pakket toegestuurd gekregen.
Ik ben nog wel aan het nadenken over dat prenetaal onderzoek.
ik weet niet goed of ik het wil doen of niet.
 
Hay meid,

Leuk woensdag! Spannend! Hou je ons op de hoogte?

Wat die ondezoeken betreft: wij kiezen daar niet voor om de volgende redenen:

- allebei jong (Hij 33 Ik 26)
- allebei geen erfelijke factoren
- kans op een miskraam
- nooit 100% zekerheid in hoeverre een afwijking het kindje heeft aangetast
-
 
- de keuze die je dan moet maken moet vreselijk zijn...................

Moeilijke keuzes dit maar voor ons in deze situatie lijkt het geen meerwaarde te hebben.............

Liefs Jessica
 
Wij kiezen wel voor prenataal onderzoek, combinatietest. Even voor alle duidelijkheid: hierbij heb je geen kans op een miskraam. Alleen de nekplooi wordt gemeten en dit in combinatie met een bloedonderzoek zorgt voor een kansberekening. Alleen bij een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest heb je kans op een miskraam. Bij de eerste zwangerschap hebben wij dit ook niet laten doen, bij de 20-weken echo werden toen kleine afwijkinkjes gevonden die konden duiden op het syndroom van Down. Gelukkig bleek na een vruchtwaterpunctie dat alles goed was, maar het heeft ons wel doen besluiten om bij een volgende zwangerschap de test wel te laten doen. De periode waar wij toen doorheen zijn gegaan, wil ik nooit meer meemaken. Natuurlijk is het een kansberekening, maar bij mij heeft het wel voor heel veel rust gezorgd toen bleek dat mijn kans erg klein was. Pas toen bij de 20-weken echo bleek dat alles goed was, konden we echt gaan genieten.

Of je nu wel of niet kiest voor prenataal onderzoek, doe datgene waar je je goed bij voelt. Als je ervoor kiest om het wel te doen, denk dan ook vooraf goed na over wat je doet als de uitslag niet gunstig is. Wil je dan verder onderzoek of niet?? Verder blijft het een onderwerp waar iedereen een eigen mening over heeft. Volg je gevoel en dan doe je altijd hetgene wat het beste is voor jullie.
 
Ik laat ook nekplooi en bloed testen. Bij mijn jongste bleken de bloedwaarden absoluut niet goed te wezen, zo erg dat ze dachten aan open rug/schedel! Na een vruchtwaterpunctie bleek dat het allemaal goed was. Was echt een killing-tijd!!
 
Hoi,
wij hebben er vorige keer voor gekozen om alleen een 20 weken echo te doen. Deze keer doen we dat ook. Mede omdat je vaak hoort dat mensen door een enorme stressperiode gaan, vaak voor niks. En daarnaast kan er toch nog dingen mis zijn, die ze niet op de tests hebben gezien. Misschien dat het scheelt dat wij allebei in de gehandicapten zorg werken. Als wij een een kindje met het down syndroom krijgen vinden wij dat ook prima. Daarnaast heb ik genoeg cliënten op mijn werk waar pas bleek dat ze een handicap hadden vanaf 1,2 en sommige pas vanaf 3 jaar. Een uitslag van zo'n test zegt ons dus eigenlijk niks. Wij voelde ons hier lekker bij. Ik denk dat dat ook het belangrijkste is, of je er wel of niet voor kiest, dat je je allebei goed bij de keuze voelt. En deze keuze's zijn ontzettend persoonlijk.
Heel veel succes met het maken van je keuze!
Liefs,
mar
 
Wij doen dit keer wel een combinatietest. We hebben de vorige keer alleen 20 weken echo gedaan, vooral omdat je alleen een kans krijgt en we niet goed wisten wat we met zo'n uitslag zouden moesten. Nu doen we wel een combinatietest, eigenlijk vooral omdat we nu niet meer alleen rekening met onszelf moeten houden maar ook met onze kleine meid. Maar blijft wel een lastige keuze. Succes met het maken van je keuze!
 
Terug
Bovenaan