<p>Hallo allemaal!</p><p>Sinds januari 2018 gestopt met de pil. In oktober 2018 miskraam gehad bij 7 weken.Tot ongeveer april last gehad van een onregelmatige cycljs, en zoals je vast verwacht in dit topic, nog niet zwanger. </p><p>Ja ik vind het erg. Gelukkig zijn mijn man en ik een goed koppel en gaan we er goed mee om. We maken sinds de laatste 3 maanden grapjes over dat we "even moeten pieken", tijdens mijn meest vruchtbare dagen. En zijn geduldig. De dokter zegt dat ik pas oktober 2020 langs kan komen, omdat zwanger worden al eens is gelukt. Vervelend, maar wachten dus.</p><p>Ik merk alleen dat er een babyboom is uitgebarsten om mijn heen. Ik hoorde tot de eerste 3 die haar kinderwens uitsprak. En nu ben ik de laatste die nog geen zwangerschap heeft. De rest is hoogzwanger of heeft al een kind.</p><p>Helaas kom ik nu ook erachter dat mijn omgeving advies aan het geven is. Doe je al folziumzuur? Drink je niet? Sport je niet teveel? Je bent veel te vrij in je doen en laten, dus als je je conservatiever gaat gedragen voelt je lichaam dit aan en wordt je wel zwanger. En als ik hrt bespreekbaar maak, dat ik dat oordelen/goed bedoelde advies niet fijn vind omdat ik dat al doe, dan hoor ik= ohhh je maakt je te druk. Het komt door stress dat het niet lukt. Gewoon onspannen dus.</p><p>Het is heel gek, maar nu ik 2 jaar bezig ben, en er in mijn beleving goed mee omga, is het juist mijn omgeving die druk op mij legt en sommigen mijn levensstijl aan het beoordelen zijn. Hebben jullie dat ook?</p>