aftellen naar het verlof....ben het nu al zat

hoi hoi,

over 5,5 week heb ik al zwangerschapsverlof, maar ik ben er nu al hard aan toe.

fulltime werken en het huishouden en zwanger zijn begint me nu zwaar te vallen. komt ook omdat ik nu merk dat ik minder lang en ver kan lopen.

ik zit er serieus over na te denken om alvast 2 middagen in de week vrij te nemen, want ik heb al een week lang een berg was op de keukentafel staan die nog opgevouwen moet worden. en ik heb de hele week nog geen aardappel geschild.

bah....ik wil de hele dag door het huis keutelen en dutjes doen.

x jessica

ik ken het gevoel. zit ook al sinds 1oktober volledig in de ziektewet ivm zwangerschap. moet nog wel naar het werk toe(zit in de zorg) maar heb relaxte tijden vna negen tot drie ofzo. mag zelf invulln. hierdoor heb ik meer rust gekregen. misschien ook een ideetje om je voor 25% of meer ziek te melden. dan krijgt je werkgever het ook vergoed en jij krijgt gewoon je loon voor 100% ik weet niet waar je werkt. maar misschien is dit wel de oplossing voor je!! iig voor de laatste weken.

succes ermee.
groetjes inge

Hoi Jessica,

Klinkt zo bekend in de oren dit. Ben 4 weken geleden al 1 dag minder in de week gaan werken, maar nu nog steeds 32 uur. Ik vind het echt heel pittig en echte steun van mijn collega`s heb ik niet. Werk in een winkel, de hele dag staan. En als het druk is kan ik niet even rustig aan gaan doen.

Het huishouden: tja wat kan ik er van maken....netjes is het allang niet meer. Ben vanavond bloed chagrijnig, morgen vier ik mijn verjaardag. Boodschappen moeten nog gehaald worden, stofzuigen, dweilen, eten koken (voor 15 man) noem het maar op...en manlief ligt nu boven op bed: hij is zo moe! Kan hem wel schieten op dit moment. We hadden een nieuwe salontafel en eetkamertafel gekocht, maar die moest nog in de olie, heb net een half uur op mijn knieen gelegen om dat maar eerst te doen. Ik dacht alleen maar, kijk mij met mijn bolle buik en hij slapen?

Maar als jij echt nergens meer aan toe komt en zo moe bent: neem lekker vrij! Fulltime werken, zwanger zijn en een huishouden runnen, vind je het gek dat je moe bent!

liefs Milou

Hoi Jessica,
Heel herkanbaar hoor!
Ik moet nog 3 weken en tel echt de dagen.
Ik werk in de zorg, en zit al ruim 8 weken voor 25% in de ziektewet. Ik werk dan 6 uur ipv 8 uur op een dag.
's middags kan ik dan even een dutje doen, zodat ik kan koken als mijn man thuis komt.
Stofzuigen is een taak van mijn man geworden.
Dat doe ik al een paar maanden niet meer.
De rest gaat wel. Op het gemak en beetje bij beetje. Ik heb de lat wat lager gelegd voor mezelf, hoef er niet perse spik en span bij te zitten.

Groetjes, Petra

Heel herkenbaar. Gelukkig alle steun van mijn man. We zijn nog druk aan de klus. Want dochter Kyra krijgt een nieuwe kamer en de nieuwe telg de oude babykamer (wel met wat nieuwe knuffels en kleurtje Ik werk 3 dagen in de GGZ en heb thuis een dreumes van 2 jr rondlopen.
Ik heb over 3,5 week verlof!!! maar wil nu al. Ik heken het willen aan tutten thuis. NESTELDRANG heet dat. Heeerlijk.
Meiden heel veel succes met de laatste werkloodjes. En laat je niet gekmaken door collega's. Ze zijn het vaak niet waard.

liefs

Ook hier herkenning. Ik werk maar 3 dagen, maar heb een kleuter en een peuter rondrennen en mijn man werkt fulltime. Hij heeft net een nieuwe ban waar hij niet parttime mag werken, helaas. Dus komt er meer op mij neer. Ik breng én haal de kids naar school en creche, doe deels de boodschappen, doe vrijwel het hele huishouden en ben dus zwanger.

Hoewel het uitstekkend gaat, ben ik ehct ontzettend moe. Daardoor kan ik me maar erg slecht concentreren op mijn werk. En dat is erg lastig als beleidsmedewerker; dan komt het toch veel op je kopie aan. Maar je hoort me niet klagen, want de vorige 2 keer had ik erge bekkenpijn en die heb ik nu niet. Dan heb ik veel liever die wattebol in mijn kop dan bekkenpijn!

Ik moet nog 5 weekjes en dan mag ik met verlof, maar ik merk wel dat ik afsrpaken begin af te zeggen, vooral als het 's avonds is. Ik trek dat gewoon niet meer.

Ik moet ook zeggen, dat ik waanzinnig veel respect heb voor de mama's in spé, die fulltime door werken in loondienst...(plus gezin/huishouding...)

pfff.... zou het niet meer aankunnen geloof ik!
Ik werk zelf 2 á 3 dagen in loondienst en daarnaast heb ik een eigen zaak en werk dus in totaal soms wel meer dan fulltime, maar tis toch anders als je voor jezelf werkt dan in loondienst...

Petje af hoor!

Ik ben het ook wel zat, maar k moet nog 8 weken werken!! Das best nog een poosje maar als k stop ben k bijna 37 weken zwanger. Ik werk dus in een bloemenzaak en dan zit je net in de drukste periode. Dus probeer uit loyaliteit door te werken! Zo lang het gaat natuurlijk!

En idd petje af voor iedereen die fulltime werkt in loondienst! En ook daarbuiten haha! Want das ook knap hoor Jessica!!!! Wij hebben ook een eigen zaak en ik snap wel dat je je tijd beter in kunt delen! Gewoon op je eigen tempo he!

Liefs

Terug
Bovenaan