Aften na bevalling??

<p>Hi,</p><p>herkent een van jullie het hebben van aften in je mond tijdens het geven van borstvoeding of na de bevalling?</p><p>Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en ik heb al denk ik wel 2 maanden veel last van aften. Wannneer er eentje weg is zitten er zo weer nieuwe. Het is echt super irritant en doet gewoon pijn. Ze zijn ook zo groot dat je aan de buitenkant ziet dat mijn lip is opgezwollen.</p><p>Nu weet ik dat dit vaak komt door lage weerstand. Maar ik eet de laatste tijd juist veel groente en fruit. Ik heb 3 maand na de valling bloed laten prikken en dit zag er allemaal prima uit.</p><p>Ik dacht zelf dat het misschien kwam door de borstvoeding en de energie die dit van je lichaam vraagt. </p><p>Heeft iemand tips, ervaringen of ideeen hierover. Want behalve extra groente, fruit en multivitamine weet ik het niet.</p><p> </p><p> </p>
 
Ik krijg juist aften als ik te veel vitamine C binnen krijg, dus sinaasappels / mandarijnen / jus etc vermijden helpt bij mij goed. 
Om er snel vanaf te zijn kan je pyralvex gebruiken, is smerig en pijnlijk maar helpt wel heel goed! 
 
Wat hier ook goed tegen helpt is Zendium tandpasta. Ik heb dat ooit een keer als tip gekregen van mijn tandarts. Daar schijnt een of ander stofje in te zitten dat erg helpt. 
Wat je dan ook kunt doen is een beetje tandpasta in je mond met water en zo je mond spoelen of wat tandpasta op de plek smeren en daarmee slapen.  
 
Wat hier ook goed tegen helpt is Zendium tandpasta (de gewone). Ik heb dat ooit een keer als tip gekregen van mijn tandarts. Daar schijnt een of ander stofje in te zitten dat erg helpt. 
Wat je dan ook kunt doen is een beetje tandpasta in je mond met water en zo je mond spoelen of wat tandpasta op de plek smeren en daarmee slapen.  
 
Terug
Bovenaan