afvallen ,baby ineens klein en eiwit in urine?

hoi allemaal ik had een vraagje

ik ben nu 30 weken zwanger van mijn 2de kindje en was gister op gesprek geweest bij mijn gynogoloog,

deze melde dat ze zich zorgen maakte omdat het kindje met 20 weken nog boven het gemidelde zat en nu in een keer onder het gemidelde.

ik blijf ook op een of andere manier afvallen ik ben met mijn eerste 30 kilo aangekomen maar nu ben ik 9 kilo afgevallen

ik ben ook al sinds een maand verkouden waardoor ik ook veel last kreeg van kwalen en nu al helemaal niet veel kan eten me hele honger gevoel is gewoon weg.

maar nu dit ik probeer toch meer te gaan eten maar ik maak me best wel zorgen

ze hebben gister na de controle gelijk weer me bloedruk opgemeten deze was op zich ietsjes hoger maar niet heel veel

ze hebben ook de hartslag in de gaten gehouden van de kleine en deze was opzich ook prima.

verder hebben ze bloed afgenomen bij mij om ook even na kijken en moet een dag de urine opvangen omdat er ook een beetje eiwit in me urine zat daar moet ik vrijdag over terug bellen over de resultaten

ik moet ook zeggen dat me kindje heel rustig is ik vind het zo veel anders dan me eerste daarvoelde ik haar bijna contenu maar nu heel soms ?

ik moet de boel goed in de gaten houden en bellen als het nog minder word of dat ik andere klachten krijg dan word ik waarschijnlijk opgenomen :-(

ik maak me best een beetje zorgen
zijn er mensen die dit herkennen ?

en kan ik zelf iets doen waardoor me kleintje beter groeit ik dacht zelf aan gewoon veel meer eten en vitaminen slikken maar zou dit helpen ?

groetjes baby nijmegen

Hoi babynijmegen,

Wat een naar nieuws. Eiwit in de urine hoeft niet meteen het ergste te betekenen. Het kan ook zijn dat er wat afscheiding er bij is gekomen of zoiets. Als het ernstig was geweest dat had iedereen (o.a. je gynaecoloog) niet zo kalm gereageerd en was je meteen onder controle gezet in het ziekenhuis. Gewoon zo kalm mogelijk blijven is het beste. Als je je gaait opwinden hierover, dan zal je bloeddruk alleen maar stijgen. Is het je eerste kindje? Schrijf hier lekker alles van je af en neem vanavond lekker een warm bad en kruip vroeg onder de wol. Het komt vast goed. Je bent al heel ver in de zwangerschap en ze kunnen zo veel tegenwoordig.

Heel veel knuffels en sterkte toegewenst!

Anne

Nog wat het eten betreft. Zorg dat je zo gezond en uitgebalanceerd mogelijk eet. Als je niet zo'n honger hebt, zorg dan dat je kleine beetjes eet, maar dan wel heel goed. Zoals bijvoorbeeld een kom soep met een belegd broodje of zo. En slik je vitamines. Je zou bijvoorbeeld ook dagelijks zo'n flesje Knorr Vie (of huismerk) kunnen drinken. Dan krijg je per dag in elk geval 50% van je groente/fruit binnen, zonder dat je veel hoeft te eten.

Succes,

Anne

Ben het eigenlijk wel met Anne eens.. Maar al deze dingen kunnen wel op een zwangerschapvergifting wijzen. Welswaar een beginnende maar dat gaan ze echt wel goed in de gate houden!

Wel zou ik als ik jou was zoveel mogelijk bedrust houden. Dit zorgt ook ervoor dat de kleine beter kan groeien. Maar ze houden je nu goed in de gaten, en dat is alleen maar positief!

hoi baby nijmegen,

Ik ben zelf in verwachting van de 2e.
Me eerste kindje is overleden ter gevolgen van het Hellp-syndroom.
Zoals Josh al omschrijft kunnen de klachten die je omschrijft wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Maar het kan ook wijzen op het hellp-syndroom.
Het hellp-syndroom gaat vaak gepaard met zwangerschapsvergifitiging.
Je moet in ieder geval allert zijn op de volgende klachten:
hoofpijn, misselijkheid, braken, flitsten zien/ sterretjes zien/ duizeligen, bovenbuikpijn waarbij je het gevoel hebt dat er een strakke/ knellende band vlak onder je borsten zit, tintelende vingers, opeens veel meer vocht vast houden (met name in handen en gezicht en voeten).

Ik zou het in ieder geval wel je klachten erg serieus nemen. En vraag na aan je gyneacoloog of tie daar ook aan gedacht heeft. Vaak herkennen gyneacologen de klachten niet samenhangend met het hellp-syndroom.
Probeer in ieder geval rustig te blijven, dit voor de bloeddruk. (ookal is dat niet makkelijk, want je maak je toch zorgen).

Succes,
Groetjes,
Susanne
en een vlinderkus van Anouk
www.anoukkeyner.vlindersite.nl

dankje wel allemaal voor jullie berichtjes ga morgen even telefoontje af wachten en dan kijken we weer even verder probeer inderdaad nu meer vitaminen te slikken en meer te eten etz en verder heb ik gelukkig niet zo heel veel klachten behalve een verkoud heid die nu pas na 4 weken weg aan het trekken is :-( maar goed zou het goed in de gaten houden en gynogoloog zegt ook als je het kindje nog minder gaat voelen en je krijgt inderdaad last van hoofdpijn en tintelingen dan gelijk bellen maar gelukkig valt het me op dat het kleintje nu iets meer aan het bewegen is dus gelukkig een opluchting morgen even telefoontje afwachten en dan zien we wel verder xxx

ik laat jullie weten hoe of wat als ik meer weet

groetjes

hi allemaal heb gebeld met gynogooog bloed en urine zijn goed!!!!!!!!!!

wel de boel goed in de gaten houden, rust houden en beter eten en dan zien we de 28e weer verder

goetjes uit nijmegen xxx

Terug
Bovenaan