afvallen en borstvoeding geven? Hoe werkt dat ?

Ik heb deels de discussie 'kilo's' gelezen, maar stel de vraag even apart.

ik geef nog volledig bv, maar zou graag nu echt een poging willen wagen om de overtollige kg te verliezen.
Wie kan mij vertellen hoeveel callorieen je extra nodig hebt voor de bv en wat is het nadeel als je toch te weinig binnen krijgt.....ik zit natuurlijk niet op een hongerig kind te wachten en wil haar wel graag goed blijven voeden.

Alvast bedankt voor de reacties

gr mama van MD en JA

hee mama van MD en JA,
Ik sluit me van harte aan bij deze vraag!! Zou ook graag wat af willen vallen, maar alles wat ik weet is dat je niet teveel mag af vallen tijdens de BV. Maar hoeveel dan wel "mag", ben benieuwd naar de reacties,
Groetjes Annemarie

Heeeeeeeeeeeee...

Ik sluit me hier ook helemaal bij aan. Ben nu ook al anderhalf week aan het minderen. Ik drink meer dan 2 liter water per dag... geen sapjes meer (zit zo veel suiker in) nouja zo nu en dan een lekker kopje thee met een klein scheppie suiker, en 2 keer per dag een groot glas zuivel (karnemelk). Ik eet s'morgens 3 boterhammen, tussen de middag twee en s'avonds een lekker bord met warm eten. De tussendoortjes zijn naar mijn idee de echt "dikmakertjes" dus uhhhh als je daar eerst is mee stopt, dan val je heel langzaam af... ik ben in deze anderhalve week nogmaar 500 gram afgevallen hahaha... maar we zetten door! EN ik probeer het echt vol te houden, om iedere dag een heerlijk stuk te wandelen, bijv. even naar het centrum ofzo! Heerlijk, en zeker met dit weer, en ook goed van de kleine. Maar in het weekend, mag ik wel lekkere tussendoortjes, maar dan met mate.. gewoon niet te streng zijn voor jezelf.. anders word het toch nix hihihi!

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En of het slecht is... geen idee..!

Hoi,

afvallen tijdens de bv is niet echt slecht; dieeten wel!
Dus gewoon de lekkere dingen laten staan; gezond eten en bewegen...
Eeneh... nog een geruststelling, bij mijn eerste 'viel' het gewicht na 6mnd gewoon van me af (en daar hoop ik nu ook weer op)!
Ze zeggen toch 9mnd zwanger; 9mnd ontzwangeren...

Succes ermee!
Liefs Nika

Voor zover ik weet heb je voor het geven van volledig borstvoeding 500 extra calorieen per dag nodig. Maar ik weet eigenlijk niet of dit alleen voor de beginperiode geldt (veel voedingen op een dag) of gedurende de hele bv-tijd. Ik neem eigenlijk toch aan dat als je bijv. nog maar twee keer voedt op een dag, dit minder zou kosten...
Dieten wordt afgeraden omdat er dan afvalstoffen in de melk terechtkomen die schadelijk kunnen zijn voor je kindje.

Met gezond eten en veel bewegen kun je trouwens wel wat resultaat bereiken hoor. Ik ben in 1 week 0,5 kilo afgevallen door dit te doen (en dan heb ik ook nog regelmatig "gezondigd" want plakjes worst, gebak en een zakje borrelnootjes weggewerkt --> o, dus toch niet echt alleen maar gezond gegeten, ahum).
En mijn zoontje heeft 7 mnden bv gehad en toen ik stopte was ik 5,6 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap!  

Succes ermee,
Juul

Oja, voor alle duidelijkheid: die 0,5 kilo is van nu! Maaike krijgt nog deels bv maar ik ben aan het afbouwen. Over een weekje ofzo ga ik echt van start....

Groet, Juul

Je mag geen streng dieet volgen als je borstvoeding geeft, omdat er dan (te veel) afvalstoffen in de moedermelk komen en dit is natuurlijk niet goed voor je kindje. Als je gewoon gezond eet (niet snoepen, weinig tussendoortjes), voldoende drinkt en genoeg beweegt, val je op een verantwoorde manier af en dat kan wel. Je zult er dan wel iets langer over doen voordat je op het gewenste gewicht zit, maar voordeel is dat je kindje geen afvalstoffen binnen krijgt en je blijft ook makkelijker op gewicht dan wanneer je een streng dieet volgt en in snelle tijd veel afvalt.
Als je op deze manier te werk gaat, zal je kindje ook echt nog wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Als je merkt dat je kindje ineens vaker wil drinken (dus hongeriger wordt), dan moet je misschien weer zorgen dat je iets meer binnen krijgt. Maar dat zal niet zo snel het geval zijn als je verantwoord afvalt.

Succes meiden!!

inderdaad zoals geschreven, gewoon gezond eten en niet snoepen. en meer bewegen. ik eet nu 4 boterhammen meer op een dag. weet niet of dat 500 calorieen zijn, maar ik heb gekeken naar het lijstje wat je ongeveer moet eten als je BV geeft. geef nml. ook volledige BV. Maar laat nu dus wel dat gebakje staan en koop geen chocolade en chips meer.
Ik eet gewoon en als ik trek heb neem ik een boterham. Maar beweeg (probeer) meer. Er gaat nu ongeveer tussen een halve tot hele kilo per week af. Meestal zo'n 500   a 600 gram. soms 800 gram. Het gaat langzaam, maar verantwoord.

echt lijnen moet je dus niet doen, maar opletten, dus die taartjes laten staan en ook niet die zal chips 's avonds op de bank, kan prima.

Terug
Bovenaan