Afvallen en ontzwangeren

<p>Hoi mensen,</p><p>kunnen jullie me helpen? Hoe zit het met jullie en je gewicht?<br />ik ben 4 maanden geleden bevallen van me dochter en 35 kilo aangekomen. Ik woog 70 kilo toen ik zwanger werd.</p><p>voor deze zwangerschap was ik 30 kilo afgevallen en helemaal blij met me slanke figuur.</p><p>na de bevalling ben ik 7 kilo al snel kwijtgeraakt en ben 6 weken na bevalling gestart met lijnen zoals ik dat ervoor ook heb gedaan. Daarmee 8,5 kilo afgevallen. Mijn gewicht is nu 89,5 kg.</p><p>echter staat me weegschaal al een maand stil en begrijp ik niet waarom... ik ben zo gedreven en raak nu verdrietig en gefrustreerd omdat me eigen kleding me niet past.</p><p>komt dit door hormonen denken jullie die nog in me lijf aanwezig zijn? Hebben meer mensen hier last van of hoe gaat dat bij jullie ?</p><p> </p><p> </p>

Ik heb hetzelfde.... Ik ben 20 Kilo aangekomen. Nu was er een dag na de bevalling meteen 10 af (m’n baby alleen al woog 4,5 kilo). Ze is nu 12 weken. 
Ik ben er nog 6 afgevallen en dus nog eigenlijk 4 coor het gewicht dat ik had toen ik zwanger raakte. Alleen toen was ik eigenlijk wel 3-4 Kilo te zwaar naar m’n zin dus wil ook die weer kwijt. 
En ik heb precies hetzelfde. Blijf maar hangen op 79 kilo. Gek van. Eet super gezond. Probeer genoeg te bewegen coor wat ik mag doen. Ik geef borstvoeding dus mag niet streng lijnen maar denk door de hormonen dat de kilo’s lekker blijven plakken. 
wat zeggen ze, 9 maanden op 9 maanden af??!! Dat maar aanhouden dan. Gezond blijven eten en bewegen. Wat er niet ingaat komt er in ieder geval niet aan. Laten we hopen dat als de hormonen gestabiliseerd zijn ons lichaam okk weer terug komt. 

Ik kan t heel moeilijk accepteren omdat ik zo me best doe.
maar wat je zegt als we gezond eten komt t er in elk geval niet aan.
zouden t dan toch de hormonen zijn?

Geven jullie nog bv? De melk telt ook idd namelijk, en de hormonen! Zal vast goedkomen. Ik was alles na 6 a 7 maanden kwijt.

He, ik heb hetzelfde. Zat voor mijn zwangerschap eindelijk op mijn streefgewicht en ben tijdens mijn zwangerschap ook tussen de 25 en 30 kg aangekomen. Heb echt geen gekke eetbuien gehad of iets dergelijks, wel weinig beweging.. Nu is onze dochter 6.5 maand en zit er nog steeds zeker 15 kg teveel aan. Ben afgelopen weken begonnen met hardlopen en eindelijk een paar kg afgevallen. Ik geef het de tijd als ik naar ons meisje kijk dan denk ik ook echt voor jou heb ik die extra kilo's meer dan alles over haha. Het heeft denk ik gewoon tijd nodig. En als je weet dat je gezond leeft is dat toch het belangrijkste! Maar frusterend is het af en toe wel!! 

Voor mij stond m’n gewicht ook heel lang stil (op een veel te hoog cijfer naar mijn zin ?), ik geloof echt door het geven van borstvoeding - zoveel hormonen in je lijf! Ik begon me pas weer normaal te voelen na 10 maanden, toen ik gestopt ben met borstvoeding en alle resterende zwangerschapshormonen uit mn lijf waren. Heel veel heb ik er niet aan gehad, toen ik begon met hardlopen en lijnen was ik anderhave maand later weer zwanger dus ik ben voorlopig nog even lekker bol ?? 

Terug
Bovenaan