afvallen en pco

Hoi,

Ik weet sinds kort dat ik pco heb en ben nu met mijn eerste (en waarschijnlijk niet de laatste als ik alles zo lees) kuurtje clomid bezig.

Ik mocht hiermee nog net beginnen want mijn BMI is 30 en mijn gyn zei dat ze bij 32 me eerst hadden aangeraden af te vallen voordat ze zouden starten met clomid.
Nu moet ik natuurlijk nog steeds afvallen maar ben blij dat die druk ietsjes minder is.

Maar het lukt me op het moment gewoon echt niet! Na mijn miskraam in mei  ben ik ongeveer 5 kilo aangekomen van het snaaien en het niet sporten omdat ik niet goed in mijn vel zit met al dit gedoe.

Ik krijg het gewoon al benauwd van het idee dat ik me nu  bezig moet gaan  houden  met mijn gewicht terwijl ik al zo'n stress heb.
Ik baal er ook gewoon van dat ik me regelmatig zo down voel want ik heb normaal gezien 0,0% stress! En dat ik dan uitgerekend nu moet gaan afvallen! (iets wat ik altijd al moeilijk vond en niet zo heel belangrijk)

De gyn zei ook al dat ik het wel zelf moet doen maar ik hoef het niet alleen te doen en dat ik evt. hulp van een dieetiste kan krijgen maar dat is het probleem niet want ik weet heel goed wat ik wel en niet mag hebben maar dan moet ik me er nog wel aan zien te houden.

Tja lastig...........

groetjes nicky

hoi nicky

Goed nieuws en slecht nieuws he, misschien dat het je nu wel beter lukt omdat je een
''officeel' doel hebt.
Ik wilde je ff iets vragen of altijd je bmi berekend wordt want ik heb ook bijna 32,
en heb ook moeilijk met af te vallen, ik snoep zelden en het enige wat ik verkeert zou kunnen eten is brood en pasta.
wij moeten de 29 voor het eerst naar de gynocoloog en ben benieuwd wat ze gaan zeggen of doen!!!
ik wens je heel veel succes met zwanger raken en ook met afvallen meid ik weet hoe moeilijk het is

groetjes en een dikke knuffel

Hoi nicky,

Ik heb geen pco, maar moest voor mijn eerste zwangerschap wel afvallen, omdat ik te zwaar was. Mijn overgewicht belemmerde het zicht op de echo, waardoor het plannen van een IUI behandeling niet mogelijk was. Ik ben toen naar de weight watchers gegaan en ben toen 32 kilo afgevallen. Vervolgens ben ik na de 2e behandeling zwanger geraakt en bevallen van een gezonde zoon.
Veel gegroeid in de zwangerschap en nu voor de twede moest ik weer afvallen. Dit is redelijk gelukt alleen wil het zwanger worden nu niet lukken. Mijn 5e IUI is net mislukt helaas. Ook nu ben ik nog wel te zwaar. Mijn BMI is nu 29 maar voor IVF moet er zeker nog 7 kilo af. Ik ben nu 5 weken bezig met Sonja Bakker en dat bevalt me heel goed. Ik ben nu 6,3 kilo afgevallen, dus zet nu flink door om mijn einddoel te bereiken.
Nou meid ik hoop dat het je allemaal gaat lukken, ik wilden je even mijn ervaring vertellen. Het is en blijft wel een strijd hoor dat eeuwige afvallen. Het is echt waar dat we levenslang hebben, als je daar mee bent behept.

Groetjes Cindy

Hoi,

Bedankt voor jullie meeleven.

Ik weet niet of ze altijd je BMI berekenen. ik neem aan van wel ik moest op de vragen lijst gewoon mijn gewicht 94 kg en lengte 1.76 invullen en ze vertelde dit zo tijdens het gesprek. bij het tweede gesprek met de gyn zei ze ook dat het afvallen ook vooral belangrijk is i.v.m. dat hormonen zich snel op slaan in je vet dus als je dat meer hebt, ze minder goed  kunnen werken.

Inderdaad het is een goed doel om voor af te vallen maar het blijft ook inderdaad een strijd. Zo van ik gun me nu juist wat rust en lekker verwennen met de goeie dingen in het leven maar ook dat is me niet gegunt. maar goed ik moet het ook niet te negatief bekijken want afvallen kan ook op een lekkere manier maar het is die eerste week waarin je effe alles om moet gooien en dat dan ook vol moet houden.
Ik moet er nog officieel mee beginnen.

duim maar voor me! en ook voor een ei!   vrijdag krijg ik een echo om te kijken of de clomid wat heeft afgedaan.

groetje nicky

Hoi hoi,

Helaas weet ik ook wat je doorstaat. Wij zijn bezig voor een 2e kindje (1e ook dmv clomid) en zijn nou 2.5 jaar bezig.
Toen ik begon in 2005 woog ik   106 kilo. De clomid sloeg totaal niet aan, uiteindelijk clomid 150 mg in combinatie met metformine werd ik zwanger maar dit eindigde zich helaas tot 2x toe in een miskraam.
Nou heb een half jaar "pauze" gehad en ben ik 20 kilo lichter(sonja  bakker)  en heb gewoon een cyclus van mezelf!!!! Oke duurt rond de 6/8 weken voordat ik ongi word. Toen ik nog zo zwaar was, werd ik alleen ongi door opwekkers. Dus gewichtsverlies heeft voor mij een positief effect gehad op mijn cyclus. Nou kan ik morgen weer beginnen met de clomid (100mg) en volgende week voor een follikelmeting dus ben benieuwd of mijn afvallen ook voor een wondertje zorgt.

Heel veel succes. En het is echt wat ze zeggen. Als je die knop kunt omzetten gaat het je lukken.

Groetjes

Terug
Bovenaan