afvallen en sporten

Hoi Meiden,

Hoe gaat het nu met jullie? Hier gaat alles goed, Meila groeit goed en is super rustig en heel tevreden. Wat een verschil met haar broer zeg die in de eerste 10 weken hooguit 3 uur per dag niet huilde.

Nu gaat het eigenlijk zo goed dat ik weer wil gaan sporten en eigenlijk ook langzaam aan wil gaan afvallen. Ik wil er uiteindelijk minimaal 17,5
kg af hebben en als het haalbaar is nog eens 5 kg meer. Nu is mijn vraag hoe snel na de bevalling mag je weer gaan sporten en afvallen. Ik geef ons kleine meisje borstvoeding en heb gehoord dat je met afvallen dan heel erg moet oppassen maar dat het wel kan, maar wanneer start ik daar dan mee.
Ons meisje is morgen 4 weken oud.

Volgens mij mag je bij BV zo'n halve kilo per week afvallen.
En van sporten is mij verteld rustig op te bouwen, omdat je bekkenbodem eerst weer goed stevig moet zijn. Starten met na-de-bevalling gym of yoga zou goed zijn ( maar dat zei de yogajuf, zij is misschien wat bevooroordeeld? Maar omdat zij met hororscenarios kwam over incontinentie en verzakking op latere leeftijd bij te snelle/heftige belasting na de bevalling, ben ik wel geneigd haar te geloven :)

Maar wat herstel jij dan snel, als je nu al weer sport-ambities hebt! Ik ben 5 weken geleden bevallen en vindt de dagelijkse wandelingen en het huishouden sport genoeg! Maar de wens om wat kilo's kwijt te raken herken ik, ik heb vandaag een nieuwe weegschaal gekocht omdat de cijfers van de pude niet meer goed leesbaar waren. Moest ik telkens gokken hoeveel dat ie aangaf (een digitale waarbij sommige streepjes waren weggevallen, wist alleen maar dat ik ergens in de 70 weeg, maar vooraan of achteraan, dat bleef een raadsel... Dan motiveert het ook niet echt )
Succes met afvallen, en sporten!

6 weken na de bevalling mag je HEEL rustig weer beginnen met sporten(advies fysio) afvallen zou ik voorzichtig mee zijn bv kost ook gemidddld 500 calorien per dag. Helaas ben ik nog niet in staat om iets te doen aan sport, maar ben al wel bijna weer terug op mn gewicht en val nog steeds af. Met rustig sporten bedoel ik, geen apparatuur gebruiken, op eigenkracht (buik)spier oefeningen doen(eerst alleen je schuine buispieren, het kan zijn dat je een diastase hebt van je rechte buikspieren) hopelijk heb je er wat aan...

Advies is om niet te gaan lijnen na de bevalling tenzij onder begeleiding van een diëetiste. Sporten moet voorzichtig opgebouwd worden, het beste ook onder begeleiding.

Met borstvoeding moet je inderdaad oppassen met afvallen. Niet alleen omdat je veel calorieen nodig hebt, maar ook omdat als je afvalt, veel afvalstoffen verliest die in de borstvoeding gaan zitten.
Schijnt niet goed te zijn voor de kleine.

Terug
Bovenaan