Afvallen tijdens begin zwangerschap!

Hoi dames.

Even een vraag aan jullie. Ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb nog weinig symptomen ( niet misselijk of braken).

Ik heb wel onwijs honger ik blijf eten! ? ik probeer wel gezond te eten en drink veel water. Ik ben nu deze week 3 kilo afgevallen ondanks het non-stop eten.

Herkend iemand dit of moet ik me zorgen maken ?

Ik denk dat je je nog niet meteen zorgen hoeft te maken als je gewoon lekker door blijft eten. Zo heel veel extra heeft je lijf nog niet nodig op dit moment. Misschien zit het wel vooral in je vochtbalans? Moet je vaker plassen? Ben je sneller zweterig? Lukt het wel om voldoende te drinken? Ook als je niet merkt dat je sneller zweterig bent neemt je lichaamstemperatuur toe in het begin van de zwangerschap, waardoor je alsnog sneller vocht kwijt kan raken (ook zonder dat het opvalt).  

Verder is het natuurlijk een beetje afhankelijk van waar je zit qua gewicht: als je moet opletten om niet tegen ondergewicht aan te komen/daar al onder zit, dan kan je uiteraard proberen om nog wat extra te eten, heb je juist al overgewicht, dan is het natuurlijk niet zo verkeerd om een paar kilo extra kwijt te raken, zolang je voldoende en gevarieerd blijft eten om je energieniveau op peil te houden (dan komt je kleintje ook niets te kort).

Bedankt voor je reactie. Ik moet wel meer plassen inderdaad. Ik zit gewoon op een gezond gewicht denk ik 66 kilo en ik ben 1,69
Misschien ook door het gezonden eten dat dit zo is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je voorheen zeer fanatiek sportte en nu minder waardoor je spieren afbreken. Ook dan verlies je gewicht. 

Misschien toch iets gezonder gaan eten, omdat je nu een goede basis wilt leggen voor de kleine?

Hier ook de eerste weken alleen maar afgevallen. Onder andere doordat me lichaam de ‘ongezonde’ voeding niet accepteerde en toch extra aan het werk was. Begon pas vanaf 20 weken aan te komen. Nu 30 weken zwanger en vanaf het startgewicht gezien 6 kg aangekomen.

Gefeliciteerd! Ik ben ook gezonder gaan eten en daardoor afgevallen in de eerste paar weken. Nu 15 weken en het komt er langzaamaan weer bij ? zolang je gezond kan blijven eten is er niks aan de hand lijkt me!

Terug
Bovenaan