Afvallen tijdens zwangerschap

<p style="text-align: left;">Daag dames!  ik ben zwanger van onze tweede… nu ongeveer 3-4 weken dus nog erg pril. Wel ben ik kotsmisselijk en heb ik totaal geen eetlust en merk dat ik daardoor wat gewicht verlies nu al. Ik krijg er gewoon niks in en het meeste wat er in gaat komt er weer uit. Ik eet wel zo gezond mogelijk!</p><p style="text-align: left;">Is het erg als ik gewicht verlies in die eerste weken-maanden?  ik ben veel te zwaar, zo’n 25 kilo’s … geen idee of dit het minder erg maakt?  </p><p style="text-align: left;">zijn jullie veel afgevallen tijdens jullie zwangerschap? </p>

nee hoor!
volgens mij zeker niet als je al wat overgewicht hebt. 
Ik had een "normaal" startgewicht, maar viel de 1e 12 weken ook zo'n 4 kilo af in totaal.
Het is nog zo klein en pril, de baby pakt van jou (voedingswaarden) wat ie nodig heeft.
eet vooral wat je wél kan verdragen of echt zin in hebt.
Ik ontbeet de 1e weken met tucjes en cola, zodat ik de ochtend doorkwam. Cola tegen de misselijkheid en zout van de tucs vanwege lage bloeddruk. Niet dat ik het wist, maar dit wilde mijn lichaam zelf. de rest van de dag geen cafeïne e.d. voor mij om te compenseren. ik kreeg er zelfs een compliment over van de verloskundige dat ik zo naar mijn eigen lichaam kon luisteren.
natuurlijk moet je niet hele dag ongezond eten, maar je snapt wat ik bedoel.
van niet eten werd ik ook misselijk. het enige wat ik enigszins nog kon verdragen waren onrijpe bananen ?

Hoi, bij mijn eerste zwangerschap ben ik 12 weken kotsmisselijk geweest. Ik ben toen 3 kilo afgevallen maar mijn begin gewicht was niet hoog. Ik maakte mij behoorlijk zorgen maar mijn verloskundige heeft mij toen duidelijk gemaakt dat dit niet nodig was. Mijn kindje pakte alles wat hij/zij nodig had. Dit was slechter nieuws voor mijzelf. Want daardoor kwam mijn eigen lichaam dingen te kort. Maar dat kan prima voor een korte periode. Geen idee of overgewicht/ondergewicht iets uitmaakt bij deze theorie. Succes met de misselijkheid

Nee hoor dat kan geen kwaad, zeker niet als je overgewicht hebt. Ik was niet misselijk maar heb een te snel werkende schildklier door de zwangerschap. Ben gestart met een gezond BMI, maar nu met 38 weken nog maar 2,5 kg aangekomen. Mijn benen en armen worden dun en heb geen hele grote buik, maar het kindje is straks gewoon rond de 3 kg als het goed is. Die pakt wat ze nodig heeft! Ik eet nu veel volle producten en vooral na de bevalling zal ik calorierijk moeten eten ivm borstvoeding. Na mijn vorige bevalling zat ik na een aantal maanden gewoon weer op mijn eigen gewicht dus die kilo's komen er vanzelf weer terug aan haha.

Terug
Bovenaan