Afvallen, wie heeft goeie tips?

Hallo,

Op 09-09-2007 ben ik bevallen van een prachtige zoon. Was 15 kilo aangekomen en na 2 weken al 13 kilo kwijt (vocht en dergelijke)
Nu ben ik al een tijdje bezig om de laatse kilo's eraf te krijgen maar dat lukt me niet.
Ik let op wat ik eet, eet regelmatig en gezond. Drink ook veel
Dat is het probleem niet.

Ben nu sinds twee weken aan het zwemmen, maar dat is soms 2 avonden in de week want alsik   uit mijn werk kom en mijn zoontje heb gewassen e.d. vaak gewoon zo moe ben dat ik dus niet meer kan. (werk 2 dagen)
Toch probeer ik zoveel mogelijk te gaan en als ik soms moe ben ga ik toch, maar als mijn zoontje dan onrustig slaapt en ik er vaak uit moet ben ik de volgende dag gesloopt.

Het is ook niet de periode om lekke rbuiten te gaan wandelen, skeeleren of te gaan fietsen. Als het weer meewerkt fiets ik wel naar het zwembad zo'n 6 km.
Zaterdag en zondag is het altijd recreatiezwemmen dus dan gaat baantjes zwemmen ook niet.

Zijn er meer vrouwen die de laatste kilo's er niet afkrijgen?! En wat doen jullie ervoor?
Sportschool heb ik ook aan zitten denken maar zoals je heb kunnen lezen is het zwemmen soms al moeilijk.
Afvalpillen?!

Hoi,

Ik ben december 2006 bevallen en ben ruim 25 kilo aangekomen. Na de bevalling ben ik er zo'n 13 afgevallen, maar inmiddels weer wat aangekomen. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik de kilo's er af moet krijgen. Wat ik ook doe ik kom eerder aan dan dat ik afval. Ik beweeg veel, ik sport eet regelmatig, snoep niet, drink veel, maar er gaat geen gram af. Dat terwijl er op het moment ruim 15 kilo af moet. Ik heb nu nog 3 broek maten groter als voor mijn zwangerschap en begin er zo langzaam aan behoorlijk van te balen. Ik kan je dus geen tips geven, maar ben benieuwd naar andere reacties.

Gtoetjes

Hoi,

Ik ben 27-02-2007 bevallen van Tom, ik ben toen 21 kilo aangekomen, ik at normaal tijdens de zwangerschap, wel wat meer om mijn bloeddruk normaal te houden omdat Tom zoveel energie van mijn lichaam vroeg ben ik meerdere malen flauwgevallen.
Bloeddruk was gewoon van het één op het andere moment zo laag.

Na de bevalling, was ik binnen 2 weken ook weer 17 kilo 'afgevallen'... ging vanzelf.
Nu heb ik tot 8 maanden borstvoeding gegeven, de een zegt dat je daar door afvalt, de ander zegt dat je daar door na het stoppen sneller gewicht kan verliezen, of dat je sneller weer op je oude gewicht zit... wat daar allemaal van waar is weet ik ook niet.
Ik ben wel goed blijven eten, maar wel verantwoord.

Ik heb dus bijna 6,5 maanden aan de mini-pil gezeten, dit kan ook weer tegen werken als je bezig bent met gewichtsverlies.

De laatste kilootjes gaan echt moeilijk, ik probeer elke dag (behalve de 2 dagen dat ik hele dagen werk) te wandelen / fietsen met Tom.
Nu de dagen ook hectischer zijn, merk ik wel dat ik minder tijd voor mezelf neem, dus ook niet altijd even ga zitten, of een boterham te smeren...
Dat zal ook wel niet goed zijn, om een maaltijd over te slaan...

Ik moet wat consequenter worden denk ik :)

Nens

http://www.slank-en-sterk.nl

Is wat ik doe.

Ben nu al mijn kilo's van twee zwangerschappen kwijt en zelfs strakker dan daar voor.

Succes!

Groetjes
Chris

Ik heb een jaar borstvoeding gegeven, maar bij mij werkte het dus niet dat je er van afvalt. Toen ik stopte kwam ik juist weer aan. Ach ik denk dat ik er maar mee leer leven. Misschien van de zomer!

Het kan ook andersom.   Ik was 20 kilo aangekomen. Ik ben eerlijk dit kwam echt niet alleen door mijn kindje. Ik at heerlijk en bewoog weinig door dat ik heel erg last van bekken instabiliteit had en last van mijn rug. Mijn kindje was er uit en toen woog 10 kilo lichter. Ik geef borstvoeding en ja met de pijn die ik had ging het even wel weer snel naar beneden.Toch ging bij mij ook de laatste kilo's mij te langzaam. Zodra ik mijn beter voelde ging ik weer mijn paard verzorgen en trainen (moest nog ingereden worden) en lette ik goed op mijn voeding veel drinken en vooral vezel rijk eten. Toen kwam ik wel snel weer op mijn oude gewicht. Vervolgens brak ik mijn rug na val van mijn paard. De pijn en stress die mijn dat heeft opgeleverd. Kosten mijn kilo's en nu gaat het erg slecht met mij. Ik ben 1.78 en weeg nu nog maar 56 kilo dit was nooit mijn bedoeling geweest. Mijn weerstand is zo slecht en ik kan erg weinig hebben. Het is nu een strijd om niet nog meer kilo's af te vallen , want dan blijft er niks meer van me over.  Graag wil ik er nu  zeker zo'n 5 a 6 kilo bij maar het mogen er van mij ook 12    zijn dan ben ik weer op mijn oude gewicht!   Ook die 10 kilo extra was beter dan dit. Als ik nu zwaarder zou wegen, dan ben ik niet meer zo snel moe  en heb ik een hogere weerstand en ben ik niet constant ziek en kon ik veel meer genieten.
Wat ik wil zeggen kijk uit met je lichaam. Je hebt er maar 1.   Doe vooral rustig aan en je hebt er nu ook wel een kind bij. Afvallen is niet altijd zonder gevaar.  

Hoi bbje

Als ik jouw verhaal zo lees dan inderdaad maar 25 kilo teveel. Ik ben een paar jaar geleden ook heel veel afgevallen door omstandigheden en bleef toen ook maar afvallen daar heb ik onder andere rugklachten aan over gehouden. Zoveel wil ik dus zo en zo niet meer afvallen.
Ik hoop dat je snel opknapt en dat je helemaal hersteld.

Even over zwemmen: Ik ben zwemonderwijzer van beroep en tenzij je een flinke zwemtraining doet val je van zwemmen niet af. Zwemmen is heel gezonde beweging, maar als ik zie hoe de meeste mensen zwemmen dan is het rustig banen zwemmen in de schoolslag. Wel goed voor ontspanning en beweging, maar niet om af te vallen. Wat je zou kunnen overwegen is een actievere vorm, aquajoggen, aqua-aerobic of spinning. Hiermee ben je veel gerichter met je spiergroepen bezig wat help om je lichaam weer strakker te krijgen. Ik zal nog even kort uitleggen waarom je niet afvalt van zwemmen. De watertemperatuur is over het algemeen lager dan je lichaamstemperatuur. Als reactie daarop houdt je lichaam je reserves vast, lees: je vetlaag dus. Puur ter bescherming om te voorkomen dat je lichaam teveel afkoelt. Wat je wel verbruikt tijdens het zwemmen zijn alle andere voedingsstoffen die je nog niet verbruikt had  of omgezet waren. M.a.w. na het zwemmen heb je vaak honger omdat je behalve je reserves geen voedingstoffen meer over hebt. Gevolg je gaat iets eten, en dan is die horeca met de vette hap een grote verleiding. Zwemmen is heel gezond, en het kan je helpen om je lichaam strakker en leniger te maken, maar je valt niet af. Als je in de gelegenheid bent om naar het zwembad te gaan, kijk dan eens naar een andere vorm van beweging zoals ik eerder genoemd heb. Het geeft over het algemeen ook meer voldoening om dat je intensiever met je lichaam bezig bent geweest. Veel succes!

Terug
Bovenaan