Afvallen, wie heeft goeie tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Op 09-09-2007 ben ik bevallen van een prachtige zoon. Was 15 kilo aangekomen en na 2 weken al 13 kilo kwijt (vocht en dergelijke)
Nu ben ik al een tijdje bezig om de laatse kilo's eraf te krijgen maar dat lukt me niet.
Ik let op wat ik eet, eet regelmatig en gezond. Drink ook veel
Dat is het probleem niet.

Ben nu sinds twee weken aan het zwemmen, maar dat is soms 2 avonden in de week want alsik   uit mijn werk kom en mijn zoontje heb gewassen e.d. vaak gewoon zo moe ben dat ik dus niet meer kan. (werk 2 dagen)
Toch probeer ik zoveel mogelijk te gaan en als ik soms moe ben ga ik toch, maar als mijn zoontje dan onrustig slaapt en ik er vaak uit moet ben ik de volgende dag gesloopt.

Het is ook niet de periode om lekke rbuiten te gaan wandelen, skeeleren of te gaan fietsen. Als het weer meewerkt fiets ik wel naar het zwembad zo'n 6 km.
Zaterdag en zondag is het altijd recreatiezwemmen dus dan gaat baantjes zwemmen ook niet.

Zijn er meer vrouwen die de laatste kilo's er niet afkrijgen?! En wat doen jullie ervoor?
Sportschool heb ik ook aan zitten denken maar zoals je heb kunnen lezen is het zwemmen soms al moeilijk.
Afvalpillen?!

Pillen zijn de oplossing niet. Ik heb nog nooit gehoord van pillen die gezond voor je zijn en waardoor je zomaar een paar kilo afvalt die niet terugkomen zodra je weer normaal gaat eten.

Je doet het goed, gezond eten en bewegen. Dat is het beste voor je lichaam. Ik moet ook nog 2 kilo om weer op mijn oude gewicht te komen en dat lukt momenteel ook niet. Ik hoop dat het richting de zomer beter gaat: die kleine is dan wat groter en wat makkelijker (ivm bv) voor mijn man om even op haar te letten, je beweegt meer, er zijn meer verse soorten groente en fruit, enz.

Groetjes, Marisa

Hallo,

Wat bij mij heeft geholpen is:

Elke dag het dorp om lopen . Toen ik de hond van mijmn ouders thuis had zelfs 2x.   En dat hielp echt.

Ook 2 glazen water als eerste opdrinken voordat je wat anders gaat eten of drinken.

Verder alsnog zoveel mogelijk water drinken. Al vind ik er zelf niet altijd wat aan.

Verder uit het babykookboek.

Eet warme maaltijd van een klein bord . Gevoelsmatig eet je toch een volledige portie, hij is alleen een stuk kleiner!

Probeer na 8 uur savonds niets meer te eten.

Groeten

Diarich

Nou, je bent al een goed eind op weg (ter vergelijking, ik moet nog 13 kilo kwijt en mijn dochter is 5 maanden)

Je doet het volgens mij, zoals je het schrijft, al heel erg goed. Veel brood eten, met mager beleg. Groente en fruit. Maar ja, dat doe je denk ik al gewoon.

Lekker veel poetsen in huis, schijnt ook calorieen verbrander te zijn

En veel wandelen, boodschappen lopend halen, en niet met de auto. Dat soort dingetjes.

Hoi.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik 13 kilo aangekomen en bleven de laatste vier kilo er ook aanhangen! Omdat ik er wel gezonde eetgewoontes ed op na hield ben ik gaan schuiven met wat ik wanneer at, Dan heeft je lijf blijkbaar  toch zoiets van hé?!
Eerst:
Ontbijt - Crackers
Tussendoor - Fruit (2st)
Lunch - 2 volkoren boterham schaaltje yoghurt
Tussendoor - Liga oid
Diner - gevarieerde warme maaltijd
Tussendoor - Cracker

Later:
Ontbijt - Yoghurt met 1st fruit (voor de spijsvertering is het goed om bijv lijnzaad toetevoegen)
Tussendoor - Liga
Lunch - 2  volkoren boterhammen en een  cracker  
Tussendoor - Fruit 1 st
Als ik s avonds behoefte had aan iets dan nam ik een cracker of een kaakje.

Bij mijn tweede zoon was ik zo ´n 4 kilo aangekomen (is ook niet alles hoor). Toen ik zo 7 uur na de bevalling op de weegschaal stond was ik er 7 kwijt en dat is nog steeds zo Daar ben ik dan wel weer trots op,

Ik hoop dat je wat aan mn tips heb
Succes,
Achnita

quote: mams2boyz reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-02-2008 22:03:37'));

Hoi.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik 13 kilo aangekomen en bleven de laatste vier kilo er ook aanhangen! Omdat ik er wel gezonde eetgewoontes ed op na hield ben ik gaan schuiven met wat ik wanneer at, Dan heeft je lijf blijkbaar  toch zoiets van hé?!
Eerst:
Ontbijt - Crackers
Tussendoor - Fruit (2st)
Lunch - 2 volkoren boterham schaaltje yoghurt
Tussendoor - Liga oid
Tussendoor - Cracker

Later:
Ontbijt - Yoghurt met 1st fruit (voor de spijsvertering is het goed om bijv lijnzaad toetevoegen)
Tussendoor - Liga
Lunch - 2  volkoren boterhammen en een  cracker  
Tussendoor - Fruit 1 st
Als ik s avonds behoefte had aan iets dan nam ik een cracker of een kaakje.

Bij mijn tweede zoon was ik zo ´n 4 kilo aangekomen (is ook niet alles hoor). Toen ik zo 7 uur na de bevalling op de weegschaal stond was ik er 7 kwijt en dat is nog steeds zo Daar ben ik dan wel weer trots op,

Ik hoop dat je wat aan mn tips heb
Succes,
Achnita

Pfff, nou, ik zou het hier niet op vol kunnen houden hoor. Ik geef nog bv, en probeer dus volgens die richtlijnen te eten. Ik eet dus 6 volkoren boterhammen op een dag. Wel kijk ik goed naar wat voor beleg ik erop doe en hoeveel. Dus altijd een dubbele boterham, met maar enkel beleg ertussen. Light kaas, kipfilet enzo.

Maar ook als ik geen bv zou geven, zou ik het op 3 boterhammen niet kunnen volhouden hoor.

Ik ben nu 2 weken bezig met goed op te letten met wat ik eet, en ik ben nu 2 kilo en 3 ons afgevallen. Alleen maar door niet te snoepen. Yeah.

Terug
Bovenaan