Afvallen

Hoi iedereen,

Vrijdag dus naar de gyn geweest en het is idd pcos. Maar daar was ik toch al vrij zeker van. Het zaad van mijn vriend is helemaal oke. Gelukkig!!
Nu is het zo dat ik geen hormoonbehandeling ga krijgen. Ik heb namelijk wel wat overgewicht en de gyn is er van overtuigd, ook gezien de uitslagen, dat mijn cyclus automatisch weer op gang komt als ik afval tot, voor mij, een gezond gewicht. Nu niet schrikken: volgens de gyn is dat 16!! kilo. (ben na de vakantie al 3 kilo afgevallen en moet nu van 87 naar 71) Nu ben ik mij hele leven al aan het lijnen dus nieuw is het niet, maar wel veel! Gelukkig is het wel voor een goed doel dus ik ga er helemaal voor. 28 november heb ik weer een afspraak gemaakt bij de gyn als stok achter de deur. Zo kan zij ook zien hoe het ervoor staat zeg maar. Het zal niet makkelijk zijn maar als je zo graag kindjes wilt dan doe je volgens mij alles! Alleen is de kinderwens er nu ook en nu kan ik niet zomaar zwanger worden, dat duurt zeker nog een half jaar nu ik zoveel moet afvallen. Het is natuurlijk nog maar de vraag of mij lichaam de normale cyclus weer oppakt. Zo niet, dan gaan we alsnog aan de hormonen maar zover is het dus nog lang niet. Volgens de gyn kan ik nog steeds spontaan zwanger worden maar ja, dan moet ik wel ongesteld worden!!.......

Liefs Taat

Hoi Taat,

Gelukkig is het zaad van je man goed! Alleen jij moet ook veel afvallen zeg! Ik hoop voor je dat het gaat lukken en dat je dan zwanger kan worden!!! Goed dat je al een afspraak hebt staan zodat je idd een stok achter de deur hebt. Succes ermee.

Even iets anders, je schreef dat je vandaag naar de gyn bent geweest. Hebben jullie op zondag spreekuur?

Gr Ester

hoi Taat,
Ik lijn met je mee !

Voor onze oudste heb ik ook in de medische molen gezet. Het eerste wat mijn gyn zei, was ook afvallen. Maar ondertussen mocht ik wel met clomid beginnen van hem. Ik ben toen 10 kilo afgevallen, en na  6 maanden clomid was ik zwanger.

Van onze 2e ben ik spontaan zwanger geraakt, en nu willen we heel graag nog een derde. Ben in december met de pil gestopt, en  met mijn man besloten dat we het eerst een jaartje aankijken en de natuur zijn gang laten gang. Omdat ik nu al weet wat de gyn straks gaat zeggen, ben ik sinds 2 weken aan het sonjabakkeren. Mijn streven is 18 kilo eraf, heb er nu 3 af, dus nog 15 te gaan.

Wel balen dat je nog tot eind november moet wachten voor je terug mag, maar wel een goede stok achter de deur.

groetjes Melanie

Hey Melanie,

Ik doe ook sonja bakker. Heb het al eens eerder gedaan en toen acht kilo kwijt. Alleen nu heb ik wel een heel belangrijk doel, dus wellicht gaat het nu beter... Ben nu drie weken bezig en ook drie kilo.

Gezellig met z'n allen lijnen!!

Liefs Taat

He Taat,

Zet hem op met afvallen!! Het is wel veel maar voor een goed doel zullen we maar zeggen. Gelukkig is bij je mannetje alles goed en wie weet want de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Mag ik met jullie mee lijnen? Ik moet zelf ook zo'n 7 kilo kwijt. Niet dat dat helpt om zwanger te worden want mijn mannetje zijn zaad is niet veel en slecht van kwaliteit. We zijn nu met de vooronderzoken bezig op weg naar ICSI. We hebben en zoontje van 1,5 die via ICSI is geboren dus we kennem de klappen van de zweep. Blijft spannend!
Hopelijk mag ik "gezellig" met jullie meelijnen, misschien hou ik het dan nu wel vol. Ook bij mij is Sonja weer uit de kast getrokken!!

Liefs Jeannet

Hallo Taat en andere meiden,

Hier ook een afvaller. Ik ben voor onze zoon in 2002 32 kilo afgevallen met de weight watchers. Nu voor de tweede weer aan het afvallen, was al weer veel kwijt maar door het overlijden van mijn vader in december 06 ben ik weer gegroeid. Ben nu met week 9 bezig van sonja bakker en ben in de afgelopen 8 weken 7,5 kilo afgevallen. Ik ben nog boven de 90 kg, ben wel 1,80 cm. We hebben 1,5 week terug de 6e IUI gehad en hierna gaan we over op ICSI in eigen cyclus. Hiervoor moet ik zeker nog 5 kilo afvallen, dus ja ik doe voorlopig ook nog even mee.
Het is een strijd maar goed we weten waar we het voor moeten doen toch ?
Al moet ik zeggen dat ik die druk wel vaak erg groot vind hoor. Ik moest echt weer 15 kilo afvallen voordat ze me in het ziekenhuis verder zouden helpen, ivm beleid van het ziekenhuis. En dan is het zo moeten, wat het dan wel extra moeilijk maakt hoor. Nou meiden veel succes alemaal en eraf met die kilo's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes van Cindy

hoi allemaal
Gisteren na 2 weken sonjabakkeren op de weegschaal, er was 3,4 kilo af. Vond het best veel (en knap van mezelf). Ben bezig met een boek met   4 weekmenu's, heb nu het boek voor 9 weken besteld. Dus voorlopig ben ik nog wel even bezig.
Mijn streven is nu  tot eind november en dan totaal 12 kilo eraf te hebben. Dan december maar even een stopmaandje, en dan in januari weer vol goede moed beginnen voor nog 6 kilo eraf.

Hebben jullie nog leuke tips ?
Zelf heb ik van een vriendin een tip voor een heerlijke kruidcake gekregen. Bij de supermarkt koop je voor 95 cent een pak meel, water erbij en dan een uurtje in de oven. Mijn hele  familie smult ervan.

groetjes Melanie

Terug
Bovenaan