afvallen

Hoi meiden,

Ik heb een raar probleem. Ik ben sinds ik weet dat ik zwanger ben alleen nog maar afgevallen! T is nu al bijna 2 kilo. En normaal gesproken val ik helemaal niet zo snel af. Ik heb in het begin wel wat moeten overgeven, maar dat is nu voorbij en de kilo's die ik toen afviel zijn er ook weer bij gekomen. Maar ik blijf dus twee kilo lichter dan eerst. En ik weeg al niet al te veel, dus ik maak me best een beetje zorgen.
Herkent iemand dit? En wat kan ik er tegen doen? Ik ben zowiezo geen grote eter en nu al helemaal niet, heb niet zoveel trek meer en vergeet ook echt te eten.
Al probeer ik er natuurlijk zoveel mogelijk op te letten.
Het grappige is trouwens wel dat ik altijd een ontzettende zoetekauw was en nu juist helemaal geen zin meer in zoet heb! Misschien dat dat niet snoepen wel voor het afvallen zorgt!

Groetjes, Lieke

Hi JufZ,

Ik ben nu ruim 11 weken zwanger, en in de tussentijd 7 kilo lichter. Nu had ik wat reserves, dus kon ik het wel missen.

Bij mij kwam het door extreme misselijkheid (door uitdroging zelfs een weekje aan het infuss gelegen) en ook nu is de eetlust ver te zoeken. Ik moet mezelf redelijk dwingen om iets te eten.

Het goede nieuws is dat onze kleintjes er prima tegen bestand zijn, die krijgen wonder boven wonder alles wat ze nodig hebben.
Ik noem de mijne lachend 'terrorbaby',   omdat ie me zo aan het opeten is.

Het minder leuke is, dat je je er behoorlijk slap door kunt voelen...(en dat is die eerste maanden al niet optimaal...)

Dus 1: maak je niet teveel zorgen (zeker als je niet dramatisch blijft afvallen); 2: eet vooral wat je wel lekker vind (dat is nu wellicht hartig in plaats van zoet, heb ik ook) en 3: na een paar maandjes gaat dat buikje groeien en merk je dat je lichaam gewoon doet waar het goed in is: je baby laten groeien.

En ik hoop dat onze eetlust weer terugkeert! (kan me niet voorstellen dat wij van die vrouwen zijn die 30 kilo gaan aankomen, deze zwangerschap...hahaha)

Succes!
Liz

Hoi Lieke,

In mijn eerste zwangerschap ben ik ook eerst een aantal kilo afgevallen, door hevige misselijkheid. Ik heb maar een paar keer hoeven spugen, maar door de misselijkheid lustte ik bijna niets te eten. Het kan absoluut geen kwaad! Behalve als je echt extreem verder gaat met afvallen. Als je je dadelijk weer beter voelt, dan ga je vanzelf weer anders en meer eten.
Uiteindelijk ben ik toen maar 7.5 kg aangekomen, dus dat was wel erg fijn!

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan