afvlakkend achterhoofd

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 3 maanden ligt eigenlijk altijd op zijn ruggetje maar ligt ook plat op zijn achterhoofd. Hij draait zijn hoofd eigenlijk niet opzij als hij slaapt. Nu begint de achterkant van zijn hoofd dus helemaal plat te worden.

Nu wil ik hem eigenlijk weer om en om op zijn zij laten slapen, maar dat wil hij natuurlijk niet. Ik heb het al geprobeerd met een opgerolde handdoek achter zijn rug, maar dan nog krijgt hij het voor elkaar om op zijn rug te gaan liggen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Groetjes

Yvonne (moeder van Keyano)

Hoi Yvonne,
Ik heb voor onze dochter een zijligkussen gekocht via intrenet.
Dit kan helpen.

Helaas hielp het bij haar niet en heeft zij een helmpje gelukkig wordt ze bijna 1 en mag hij dan af.

Succes

willeke
mama van Suzanne 10 maanden

Hoi Yvonne,

Ik ken dit probleem, mijn zoontje gaat elke week naar de kinderfysio en ik draai hem elke keer als hij slaapt telkens op een andere zijde en ik moet zeggen dat dit echt werkt.

Voorlopig gaat hij nu elke 2 weken naar de fysio en daar  krijg je  oefeningen mee die je thuis moet doen. Als ik jouw was dan zou ik een kinderfysio bellen, doordat ik met hem naar de fysio ga, hoeft mijn kleintje geen helmpje.

Suc 6
gr laura

Hoi laura,
ook suzanne heeft vanaf 6 weken fysio gehad en ik ben zelfs bij een manueel therapeut geweest dit was voor haar niet voldoende.
ik hoop dat het voor jullie kindjes wel voldoende is.

groetjes Willeke

Mijn zoontje Mats keek vnl naar rechts en kreeg een scheef hoofdje. Ik ben doorgestuurd naar de fysiotherapeut en die adviseerde om twee rijstzakken (4,5 kilo) in een handdoek te wikkelen en vast te plakken met tape. Mats moet op zijn zij liggen, één zak tegen zijn buikje aan  (net onder zijn armpje) en één zak achter zijn ruggetje. Dan wisselend 24 uur op de ene zij en 24 uur op de andere zij. Ook als je hem benaderd doe dit dan van voren en ga aan "verkeerde" kan staan als je zijn aandacht wil zodat hij zijn hoofdje om moet draaien. Ook kun je hem anders vasthouden (bv bij zijn buik) zodat hij niet  steeds met zijn hoofdje tegen je aan ligt.
Bij ons gaat het goed hij kijkt nu makkelijker alle kanten op.

Hallo Yvonne

Ik hoop dat het inmiddels  al beter gaat met je zoontje. Het kan zijn, dat hij het niet fijn vindt om zijn hoofd te draaien. Als er een blokkade of spierverrekking zit, kan een chiropraktiker of een osteopaat misschien helpen. Mijn zoontje is bij een chiropraktiker geweest ivm een voorkeursliggen en het heeft geweldig goed geholpen.

groetjes
Lonneke

Hoi Yvonne,

je zou eens kunnen informeren bij een osteopaat. Die zijn erg goed in
het opheffen van oorzaken die voorkeurshoudingen geven. ALs ik dit zo
lees is het op het achterhoofd liggen van je kindje ook een
voorkeurshouding.

Als je belt en het uitlegt, kunnen ze je waarschijnlijk zo vertellen of
ze kunnen helpen. Je bent er dan waarschijnlijk een keer of 2-3 en is
het dan klaar.

Groetjes, Miriam

Ik heb een Easy Sleep gekocht. Daarmee kan mijn dochter op haar zij liggen. We doen het iv met spugen, maar ze heeft een mooi rond hoofdje en ze draait niet op haar rug. Het kost niet zo veel , 15 euro omgeveer en je kan het via internet bestellen.
Wij zijn er erg tevreden over!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan