Afwachten, medicatie of direct curretage

hoi meiden,

vanmorgen niet zo best nieuws gekregen, er was geen hartslag meer bij de termijnecho van ruim 11 weken. Hartje is ongeveer 2 weken geleden gestopt met kloppen.

Nu is het probleem dat er geen natuurlijke miskraam is ontstaan. Nu heb ik de keuze, nog een week afwachten, miskraam proberen op te wekken met medicatie of direct een curretage. Heeft iemand ervaring?

Ik wil je ook ten eerste heel veel sterkte wensen.  Helaas heb ik ervaring met alle drie de opties! Advies geven is heel moeilijk want net als elke zwangerschap is ook elke miskraam anders.

Mijn ervaring is dat voor je lichaam en herstel het het beste is om je lichaam het zelf te laten. ( de natuur zijn gang laten gaan) Nadeel: het kan erg lang duren en je hebt geen idee wat je te wachten staat. Ik heb 6 miskramen gehad, de ene miskraam was zo voorbij, de andere ben ik in het ziekenhuis beland met onwijs veel bloedverlies en flinke weeën.

Medicijn gebruik hoor je ook erg verschillende verhalen over. Ik heb een negatieve ervaring en zal dan ook nooit weer kiezen voor medicatie. Ik kreeg ineens hele heftige pijn en krampen. Vond het dood eng! Maar ik heb ook verhalen gelezen van dames dat het erg mee viel, snel ging en het daarna voorbij was.

Nadeel van het lichaam het zelf laten doen en medicatie is dat het lichaam soms niet alles loslaat. Je moet dan als nog een curettage.

Ik heb 1 x een curettage gehad en mij is dit reuze meegevallen. Vond het wel heel eng om de OK in te gaan (nog nooit geopereerd of wat.) Voor ik het wist sliep ik en net zo snel was ik weer wakker.  Ik moest eten en plassen voor ik naar huis mocht en dit kon ik direct. Ik had mijn curettage na een week wachten op de miskraam. Had al krampen en bloedverlies maar het schoot niet op. Alle kwaaltjes bleven hangen en ik was er helemaal klaar mee! Ging kruipend van de pijn het ziekenhuis in en liep een paar uur later weer "vrolijk" het ziekenhuis uit! vrolijk als in, blij dat het achter de rug was, doodop maar de pijn was weg. S 'avonds vroeg naar bed gegaan en de volgende dag voelde ik me stukken beter.

Ik hoop nooit weer voor de keuze te staan maar mocht het wel gebeuren dan kies ik meteen voor een curettage.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar net als elles zegt.. wat zegt je gevoel? het is vreselijk om te horen dat je zwangerschap afgebroken moet worden.. jij moet doen wat goed voor jou voelt! en neem daar ook de tijd voor! Bij mijn eerste zwangerschap vond ik het wel fijn dat het iets langer duurde.. ik kon het zelf nog niet loslaten en geloven! Heb toen zelfs om nog een echo gevraagd omdat ik het zelf nog een keer goed wilde doen dat het echt niet meer leefde. Toen ik na 1.5 week zover was om het los te laten kwam het ook los (was toen ook 8/9 weken)

Ik hoop dat het meevalt en snel voorbij is want een miskraam is al erg genoeg! Heel veel sterkte

dankjewel voor jullie berichten dames.
Jeetje wat heftig voor jou FH84, heb je al wel een goede voldragen zwangerschap gehad? Ik hoop het voor jou!

Heb vandaag wel gewerkt, mijn directe collega's op de hoogte gesteld en mijn leiding gevende, toch door de afleiding van vandaag voel ik me minder rot dan gisteren.

vandaag ook de knoop doorgehakt, ik wacht nog heel even af en als er niks gebeurd heb ik dinsdag as om 8.15 uur een afspraak voor curettage onder narcose.

Gisteravond toch een lichte bloeding gehad en sinds vanmorgen ook krampen en steeds kleine beetjes bloedverlies. Ik hoop zo dat het doorzet vanuit moedertje natuur.

Thanx voor je interesse.

uiteindelijk heb ik veel bloedverlies en krampen gehad, helaas bleek bij de echo dat de vrucht er nog volledig zat. Afgelopen donderdag toch een curettage gehad, er zat schijnbaar veel weefsel wat ze los moest maken en had op de ok een halve liter bloedverlies, bovenop het bloed dat ik al kwijt was, maakte dit dat ze extra lang met me bezig zijn geweest. Na de operatie ook echt nog veel bloed verloren. Had gelukkig extra kleding mee naar het zkh.

Het lichamelijke herstel viel me best tegen, het weekend nog veel pijn gehad, bij elke beweging die ik maakte voelde ik het van binnen scheuren en begon het ook meteen weer te bloeden. Sinds maandag ben ik nu van de pijnstillers af en dit gaat best oke. Vannacht wel weer  wat bloedverlies gehad, het ziet er verder niet raar uit en me temperatuur is ook prima. Al met al vind ik het allemaal veel te lang duren. Wil eigenlijk morgen weer aan het werk, maar moet even kijken wat het bloedverlies vandaag blijft doen.

Terug
Bovenaan