Afweging... wat zouden jullie doen?

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn 2 jaar bezig voor de 1e. Slik Clomid, 1x zwanger geweest na 1,5 jaar maar misgegaan.

Omdat ik er de laatste tijd nogal doorheen zat (iedereen ging bevallen om me heen, vanacht weer 1 van mijn beste vriendinnen, noemt stom toevallig ook haar kindje nog exact bij de naam die ik had bedacht voor mijn toekomstige kindje ;o(

Maar goed, ik zat er dus doorheen en toen hebben we besloten onze droomreis naar Amerika en Hawaii te gaan maken in september. We vertrekken 1 dag na de dag dat ik uitgerekend was geweest.

Nu twijfel ik heel erg wat ik de komende 2 rondes moet doen... gewoon doorgaan en het risico lopen ineens zwanger te worden (zal je net zien!) en dan bijv doodziek op mijn vakantie. Of erger nog: wat als ik een miskraam krijg door het vliegen ofzo? Ik heb er nu 1 meegemaakt en weet niet of ik het nog een keer door zou komen als ik dan ook nog me afvroeg of het mijn schuld was... ik weet het gewoon even niet.

Vakantie is geboekt... maar hoe nu verder? Wat zouden jullie doen?

X Cindy

Hey Cindy,

In augustus/september 2005 hebben mijn vriend en ik een camperrondreis gemaakt van 4 weken door zuidwest Amerika. Ik was toen we vertrokken 10 weken zwanger. Ik heb geen last gehad met vliegen (zat wel aan het gangpad omdat ik zo vaak moest plassen) en de hele vakantie ging ook goed. Goed opletten met eten e.d. en als het moet je rust pakken. We zijn ook nog naar een aantal pretparken geweest en ik  ben zelfs  ook in een aantal attracties geweest (wel attracties die veilig waren voor de baby).
Als ik het over zou moeten doen, zou ik het zo weer doen. Maar je moet natuurlijk zelf beslissen wat goed voelt. Prettige vakantie.

Groetjes

Hoi cjpt,

Ik ken je nog van een ander forum, was het augustus mama's? Ik weet het niet zeker meer. Ik heb in januari ook een mk gehad.

Ik zou me geen zorgen maken over je eventuele reis met je zwangerschap. Bovendien kan je door vliegen geen mk krijgen meid, een mk krijg je echt alleen als de celdeling niet klopt en er afwijkingen zijn etc etc. Dat kan je niet zelf veroorzaken. Misschien raak je juist wel zwanger als je met vakantie bent. Dat zie je erg vaak in ontspannen toestand dat het dan juist raak is.

Ik hoop dat je er uit komt wat te doen.

Groetjes Petra

Hoi Petrajuh,

Ik had mijn miskraam ook in januari, ken jou inderdaad ook nog van een ander forum. Hoe gaat het nu met jou?

Iig bedankt voor jullie reacties!

Vandaag op kraamvisite geweest bij mijn vriendin en moet zeggen (klinkt misschien gek) dat het mij en mijn vriend goed heeft gedaan! Was fijn om weer even een doel voor ogen te zien. Had verwacht dat het heel emotioneel en moeilijk zou zijn mijn beste vriendin te zien met een baby... maar het was juist heel mooi. Even weer een beeld van waar we het voor doen!

X Cindy

Hoi hoi,

Ja ik dacht al je naam te herkennen.

Fijn dat de kraamvisite goed ging. Zo zie je maar weer dat je nooit zeker weet hoe je zal reageren op iets. Het was dus juist een mooi gevoel. Heerlijk toch.  

Met mij gaat het prima thnx.  

Het komt vast voor jullie ook goed!

Groetjes Petra

Terug
Bovenaan