Afwijkende vorm baarmoeder?

Hallo!

Ik heb deze week een HSG gehad. Niet echt een pretje dat onderzoek, maar het is voor een goed doel denk ik maar.

Het was helaas niet mijn eigen gyn die het deed, maar een ander.   Ik moet binnenkort wel terugkomen bij mijn eigen gyn om de foto te bespreken.

Alles was open (eileiders) gelukkig, maar de baarmoeder had een rare vorm. Volgens de gyn kan het een dubbele baarmoeder zijn met een soort van tussenschot.

Zijn er hier vrouwen die dit ook hebben misschien? Had hier nl nog nooit van gehoord.

De gyn zei dat ik als ik zwanger zou raken ik een grotere kans heb op vroeggeboorte vanwege te weinig ruimte in baarmoeder. Maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen, want hij wist niet precies of het was wat hij dacht en waar dan het tussenschot zou zitten.

Ben een beetje in de war nu.

Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en krijg ik wat duidelijkere info van mijn eigen gyn.

Ik hou er nu rekening mee dat ze een kijkoperatie gaan doen om te kijken hoe het er werkelijk uitziet. Een rontgenfoto is immers maar een plat beeld.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt.

Kusss Bloempje

hallo

Ik heb ook een afwijkende baarmoeder. Eerst was er ook twijfelachtig een tussenschot of een dubbele baarmoeder.
Later bleek dat ik een vormige baarmoeder had.
Er werd toen ook tegen mij gezegd dat zwanger worden wel zou kunnen maar inderdaad kans op vroeggeboorte.
Het zwanger worden ging bij ons niet zo makkelijk en geen oorzaak kunnen vinden maar via ivf zijn we nu gelukkige ouders van een mooie dochter.
Een kennis van mij heeft wel een dubbele baarmoeder en is de gelukkige moeder van drie kinderen. Ze zijn er bij haar pas achter gekomen toen het eerste kindje inderdaad te vroeg geboren was.
Ik begrijp dat het allemaal spannend is en inderdaad misschien wordt er een kijkoperatie gedaan om precies te zien hoe en wat.
Sterkte met alles

Terug
Bovenaan