Afwijking in NIPT-Test

<p>Hallo Dames,</p><p> </p><p>wie heeft er ervaring met een afwijkende uitslag van de nipt - test en dan met name kans op een baby met down syndroom? <br />Ik vind het heel erg lastig. Nooit hebben ze tijdens echo’s gezegd  dat er afwijkingen te zien waren, groei was goed. Mijn eerste controle rond 16 weken was goed en het hartje klopt super snel. Toch kregen wij een slechte uitslag van de nipt. 75% kans op een baby met down en de gynaecoloog vertelde ons. Op basis van mijn leeftijd dat het 50/50 is. Mijn gevoel zegt dat alles goed is, en zoals vandaag bij de geslachtsecho was ook alles goed. Volgende week gaan wij een punctie doen in Arnhem omdat wij die onzekerheid gewoon niet meer aankunnen. Soms wouden wij dat niet voor die test waren gegaan omdat er zoveel verschillende verhalen zijn dat de test niet klopt....</p><p>we zijn benieuwd naar ervaring </p>

Hoi Renee, ik begrijp je zorgen! wat rot om een slechte uitslag van de nipt te krijgen. heb je ondertussen een punctie laten doen?

Liefs Daniëlle

Hoi
Hier ook geen slechte ervaring bij nr 1. Nr 2 is nu 11w in de mask en vandaag bloed wezen prikken
 Wij gaan extra zo vroeg mogelijk omdat wij de keuze maken om de zwangerschap bij een zeer slechte uitkomst af te breken. 
Maar ik kan me wel een beetje indenken waar je doorheen moet gaan. Hoe dan ook volg je gevoel en veel sterkte!

Wat rot zeg! Dit wil je niet horen...
Als ze op de echo niets afwijkends (verdikte nekplooi etc) hebben gezien.. en enkel uit het bloedonderzoek een afwijking komt. Dan is de kans toch ook best aanzienlijk dat de afwijking in de cellen van de placenta zit ? Heb je het daarover gehad?

Wat is je leeftijd als ik vragen mag ? Ik ben zelf zwanger nu van nr 2 en inmiddels 35 geworden vorige maand. En ja oudere vrouwen zouden meer kans hebben op afwijkingen vanwege kwaliteit van de eicel... maar eris wel een verschil denk ik met 30, 35 of 40+!

Terug
Bovenaan