Afzakken groeilijn baby

<p>Hi all,</p><p>Wie heeft tips of ervaringen. Onze baby van 3,5 maand zakt af in zijn gewicht op de groeicurve. Hij is echt een streep eronder gezakt. Hij drinkt heel slecht zijn fles is nooit leeg en bieden hem 170 per keer aan. Ook hebben we kleine hoeveelheden geprobeerd en vaker aangeboden maar ipv van 800 dat hij zeker moet drinken zit hij vaak op 600 a 700 per dag. <br /><br /></p><p>wat kan ik nog doen. Heb de fles leuker gemaakt in donker geven juist weer in de volle licht. <br /><br /></p><p> </p>

Kan het misschien zijn dat de flesspeen te klein is & dat hij te veel moeite moet doen? Dat hij er na een tijdje klaar mee is en stopt omdat hij moe is ipv omdat hij genoeg gedronken heeft? ?

We hadden dat ook, rond de 6 maanden zakte ze een streep naar onder. E. Heeft nooit meer dan 120 ml en vaak was het maar 90 of 60 per keer gedronken. Toen ze vast voedsel ging eten trok haar gewicht weer bij. Zo lang het een vrolijke baby is die genoeg poept en plast zou ik me niet teveel zorgen maken en eventueel minder drinken aanbieden en eventueel wat vaker. Enals je je echt zorgen maakt even het consultatiebureau contacten.

Meerdere kleine flesjes werkte bij ons ook niet. De fles in 2x aanbieden wel. Dus als je kleine stopt met drinken, na een kwartier of iets langer de fles weer Ff opwarmen en opnieuw aanbieden. Ons meisje dronk haar flessen ook slecht en de 800 of later 1000 ml haalden we nooit hoor. Vaak 100-200 ml minder. 

Bij ons zakte de streep ook af na een 1,5 maan ongeveer. Hier kwam het door heel veel spugen. Speelt dat bij jullie ook? Anders idd maatje grotere speen dan krijgen ze meer binnen in dezelfde tijd. 

Terug
Bovenaan