Afzakkende broeken dochter

<p>hi! :)</p><p>Ik heb een dochtertje van 5 jaar, en ik heb een probleempje.</p><p>Ik koop vrijwel altijd spijkerbroeken voor haar, maar echt alles zakt af. hoe strak mogelijk ik hem ook zet, als ze bukt of zit is altijd weer die blote rug te zien. maar erger ook vaak de bilspleet. het is soms zo erg dat als ze even niet op let, haar broek zo op de knien hangt! beschamend! Ben al vaak op pad geweest voor nieuwe maar elke zakt zo af. heeft iemand een belangrijke tip?</p>
 
Tsja, als je dit bij alle kleren hebt, ongeacht merk en maat enzo, bretels misschien? Of kleding die ook over de schouders gaat? Onesies, tuinbroeken, jurkjes etc?
 
Mijn dochter van 2,5 is ook categorie dun. Nu heeft ze nog een luier, dus vult de broek nog iets op ? Maar nog steeds zakt bijna alles af. Ze is ook lang, dus lang en dun... Geen e handige combi voor broeken. Maar bijna alles zakt af, Behalve de spijkerbroeken van de WE. Die zijn echt heel smal! En soms heb ik geluk bij de zeeman. Succes! 
 
Mijn moeder had dit probleem ook bij mijn zus en mij. Zij naaide vaak een stuk elastiek achterin de broekband, zodat hij een wat betere pasvorm kreeg! Als je een beetje handig bent met een naaimachine, is dat misschien iets om te overwegen.
 
Een riem? Je hebt ook die je aan beide kanten van de broek vastmaakt door de lusjes. Als je googelt op riem zonder gesp dan zie je wat ik bedoel. Die heb je ook voor kinderen.
 
Lastig inderdaad! Ik werk op kinderdagverblijf / BSO en zie het idd vaker bij heel smalle kinderen.

Een riem helpt wel iets, maar lang niet alle broeken hebben lusjes daarvoor. En kinderen kunnen de riem zelf niet aan en uit doen, wat natuurlijk gelijk onhandig is want de juf op school doet dit echt niet meer! Dus een riem verhelpt niet echt het probleem.

Bretels helpen beter, maar staat natuurlijk lang niet bij alle kleding bij meisjes. Ziet er vaak gek uit.

Ik zou zelf kiezen voor andere broeken, Hema en Prenatal hebben bijvoorbeeld ook echt leuke joggings-achtige-broekjes die echt heel schattig zijn. Zara ook.

Hier een dochter van 4 die een gruwelijke hekel heeft aan broeken, dus ze draagt 9 van de 10 dagen een jurk of rok. Ik vind het heerlijk. Heb welgeteld 2 broeken voor haar deze winter en 15 jurkjes ofzo. Leggings doet ze zelf makkelijk aan en uit op school, ideaal.
 
Hier een heel dun jochie in huis. Koko noko en de super skinny broeken van de ter stal zijn de enige broeken die om de middel passen. Al valt de super skinny broek van de ter stal niet heel skinny, maar moet zeggen dat deze wel erg mooi zitten altijd. Het is een zoektocht geweest, maar deze twee soorten zitten goed
 
Hier ook een smalle dame. De broeken van koko noko zitten hier ook goed. Maar wel met zo'n riem die al eerder is genoemd. Een riem zonder gesp. Ideaal!
 
Terug
Bovenaan