agressieve gedrag!

hallo alemaal!!

ik heb een probleem.en zou graag jullie advies willen.
ik ga mijn  zoontje van 2jaar en 2maanden inschrijven op de peuterspelzaal.
maar mijn probleem is dat mijn kind niet kan omgaan met andere leeftijdsgenootjes,
zijn manier van spelen is met slaan of duwen,of speelgoed afpakken en daar zit ik nou heel erg mee als hij naar de peuterschool gaat.vaak als ik met hem buiten ben of op de speeltuin durf ik hem niet te laten spelen met andere kinderen,en dat vind ik ook heel zielig voor hem want hij wil heel graag samen met die kinderen spelen,maar ik laat hem niet door zijn gedrag.
ik heb ook wel boze blikken van moeders gekregen als mijn kind weer een andere kind heeft geduwd.het is echt een heel lief ventje,maar ook heel brutaal.  hij weet gewoon niet hoe hij kan spelen met andere kinderen,laats zat ik te wachten achter de kassa en dan schopt ie zomaar een vrouw,ik schaamde mij wel een beetje.daarom zit ik er heel erg mee als hij straks naar de peuterschool gaat,dat mijn kleine ventje zich daar ook  zo gedrag en dat ik boze blikken zal krijgen van andere moeders.herken iemand mischien dit en weet iemandd hoe ik in godsnaam hem deze gedrag kan afleren,want ik zit er echt heel erg mee!!   bedankt
 
hoi hoi,

er is volgens mij maar 1 manier om het hem af te leren en dat is door hem juist met anderen te laten spelen en naar ene peuterspeelzaal te doen. Door hem steeds uit de situatie te halen en hem dus af te schermen omdat jij het niet aandurft...werkt averechts naar mijn idee. Hij moet zelf ontdekken dat spelen met andere kids erg leuk is en dat dat negatieve gedrag dus niet nodig is om aandacht te krijgen.
Ben je bang voor wat de omgeving zal zeggen? dat jij erop aangesproken zal worden? Niet bang voor zijn !!! Jij mag dan wel zijn moeder zijn, maar elk kind moet leren om met andere kinderen te spelen en dat gaat in bijna alle gevallen gepaard met fases van slaan en duwen enz.
Mijn zoontje van 3 gaat al vanaf dat hij12 weken was naar het KDV. Hij heeft dus wel geleerd om te delen en te spelen met anderen. Maar dan nog heeft hij ook fasen waarin hij soms liever slaat en duwt dan praat!!

Gewoon doen dus!

Succes en groetjes, Misja, mama van Thijmen (3jr.) en Marten ( 11 weken)
 
hoi

mijn zoontje word volgende maand twee en bij hem precies hetzelfde gedrag hij kan niet delen en niet samen spelen
als we naar het zwembad ofzo gaan waar andere kinderen en speelgoed zijn pakt hij alles af en slaat hij alle kinderen
ik denk dat het een fase is en om hem te leren dar hij moet delen doe ik hem juist straks naar de peuterspeelzaal
het is ook wel moeilijk voor ze als ze nooit wat hoeven te delen om dat in een keer wel te doen
het zal wel over gaan

groetjes
 
Hallo,
mijn zoontje van bijna 2 is ook heel erg ruw met andere kinderen vooral duwen en trekken ik ben juist blij dat ie straks naar de peuterspeel zaal gaat dan leert ie het wel af en leert ie beter spelen.

en van andere moeders met boze blikken moet je,je niks van aantrekken hun kinderen zijn ook echt niet perfect en doen ook echt wel dingen die niet kunnen.
alleen zie je dat in de speeltuin meschien niet en doen die juist thuis weer die dingen.

groetjes
 
hoi,
heel vervelend dat je kind dat doet.
maar jij kan er weinig aan doen.
enkel vertellen dat dat niet mag en hij er andere mee pijn doet.

de peuterspeelzaal is JUIST voor het socialecontact.
en het is erg leerzaam voor hem, want straks zal hij ook in een klaslokaal met andere in contact komen.
ze leren dan ook dat je geen vriendjes over houdt als je ze pijn doet.

het zal wel goed komen, soms zijn ze verbaal niet vaardig genoeg om te zeggen dat ze met dat andere kindje willen spelen. en geeft ie hem een duw.
ja wij weten wel dat je zo geen vrienden opbouwd maar hij moet dat nog leren.
misschien kan je met hem oefenen.

groetjes
 
Terug
Bovenaan