Ahhhhhrrrrrrrrggggggg!

Shit even mijn frustratie uiten; twee keer miskraam in 6 weken tijd. Beiden van zwangerschap van 6 weken. En nu....een week na tweede miskraam vertellen 2 vriendinnen dat ze twaalf weken zwanger zijn. Zooo, dat is wel even een flinke aanslag op mijn incasseringsvermogen in één week tijd. We liepen dus gelijk (in mijn eerste zwangerschap). Au, wat doet dit pijn. Natuurlijk gun ik het ze van harte, maar wat doet het verschrikkelijk veel pijn.
Mijn gevoel gaat deze week alle kanten op; kwam ik bij de gyn. weg, was ik redelijk opgelucht. Vervolgens vertelt vriendin 1 (met lood in schoenen) dat ze zwanger is. Baf, dat sloeg mijn opgeluchte gevoel weer de grond in. Toen weer naar gyn. voor controle-echo; ik weer helemaal opgepept (de gyn. gaf aan dat we gewoon volgende week weer eisprong zouden krijgen en er weer voor mogen gaan) en nu vriendin 2 met het 'goede' nieuws, weliswaar ook met lood in de schoenen en heel veel tranen, maar dat maakt het niet minder pijnlijk.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Hoi!

Heel herkendbaar. Natuurlijk gun je het een ander, maar dat is allemaal makkelijker als je zelf ook lekker in je vel zit.
Ik kreeg helaas op oudejaarsdag een echo en werd vandaag weer ongesteld. Blegh! Zeggen ze dat je zo vruchtbaar bent na een miskraam. Nou, ik heb 2 miskramen nu gehad en niks gemerkt van die vruchtbaarheid.

En ook een aantal zwangeren om me heen. Fijn voor ze, maar toen ik ze gisteren hoorde mopperen dat ze zo misselijk waren, schoten mijn ogen ook weer vol. Ik wil zóóó graag ook wel misselijk zijn!!

Sterkte meid!!

Hallo,

Heel heel herkenbaar....helaas. Ik heb een aantal miskramen gehad en telkens wanneer ik daar net midden in zat of het net aan het verwerken was, kreeg ik weer te horen dat er iemand uit mijn omgeving zwanger was geworden. Dit maakte alles extra zwaar, omdat het me zo confronteerde met mijn eigen teleurstelling en verdriet. Ook al gunde ik de ander het van harte, het deed me erg pijn.

Twee keer in één week is niet niks zeg. Net wanneer je zelf weer met goede moed er tegen aan wil gaan, krijg je zo'n tegenslag. Kan me helemaal voorstellen dat je gevoel op en neer gaat. Heel vermoeiend. Sterkte ermee!

Ow ja, dat lijkt me vreselijk! Het is gewoon niet eerlijk! Jij was eerst! Natuurlijk gun je het hun van harte maar het doet pijn en dat zal niemand vreemd vinden, wij sowieso niet! Jij had het moeten zijn......klaar!

En jij gaat het worden.................dan maar als derde!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij doen met je mee meid! Ik scheld nu ff met je mee..............(sorry voor de mensen die een hekel hebben aan schelden)

welalleklotezooiindezewereldwaaromhunwelenwijnietverdommenogaantoedieakeligerotregelsvanhetlevenookenjunkskrijgenwelkinderenverdomme!!!

zo dat hielp!

Wat erg om dan te horen he!
Heel logisch en begrijpelijk.

Mijn schoonzus vertelde vlak na mijn 2e miskraan heel vrolijk met 5 weken dat ze zwanger was!
Zo overtuigd was ze dat het goed zou gaan. En dan nog zeggen dat ze perse een meisje wilde...
Ik kon echt niet blij zijn voor haar, ook al gunde ik het haar wel.

Het blijft ook moeilijk hoor, steeds als je mensen tegenkomt die even ver zijn als jij had moeten zijn.

En indedaad dat mensen dan nog durven zeuren dat ze klachtjes hebben is helemaal niet te begrijpen!!!

Geef gewoon aan dat je blij bent, maar dat je het er wel moeilijk mee hebt en niet perse alles hoeft te horen. Ik kreeg op een gegeven moment ook heel leuk echo's onder mijn neus geduwd....alsof ik daar blij van werd op dat moment.

Zelf ben ik nu weer zwanger en ik probeer echt rekening met anderen te houden en alle kwaaltjes zijn nog steeds welkom!

Heel veel sterkte allemaal en het gaat vast snel lukken!!!

heel veel sterkte allen!! ik heb in mijn miskramen tijd heel veel gejankt bij het nummer een maand voorbij van reni en elisa.
heel veel sterkte in elk geval

Hoi Kaatje,

Ik heb dat liedje even opgezocht. Jeetje, wat een tekst. Dat is precies hoe het voelt.

Liefs

Trouwens, ik ben de dip weer een beetje voorbij. Wij gaan er weer voor.

hoi ik kan met je mee praten
mij is het nu al 3 keer overkomen
steeds als ik zwanger was was een vriendin of familielid ook zwanger
en dan super blij hoe ze vertellen
ik gun het ze natuurlijk heel erg
maar is toch moeilijk als je erbij zit over echos praten enz.
maar ja onze tijd komt!
veel succes!
liefs

Terug
Bovenaan