Ahum, weeeeeer een flessenvraag :)

Nu echt de laatste vraag over flessen
Ik heb dus al geleerd dat de fles in de koelkast bewaard moet worden.
Als de fles is afgespoeld, drogen jullie em dan af met een theedoek? Of gaat ie vochtig de koelkast in????? Ik weet niet wat het is hoor, maar dat flessengedoe heb ik nog niet echt onder de knie maar ik wil het wel goed doen ivm hygiene

Groetjes

quote: LouLou28 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2009 14:10:40'));

Nu echt de laatste vraag over flessen
Ik heb dus al geleerd dat de fles in de koelkast bewaard moet worden.
Als de fles is afgespoeld, drogen jullie em dan af met een theedoek? Of gaat ie vochtig de koelkast in????? Ik weet niet wat het is hoor, maar dat flessengedoe heb ik nog niet echt onder de knie maar ik wil het wel goed doen ivm hygiene

Groetjes

Met een theedoek afdrogen is niet zo slim, je smeert er dan weer allerlei bacterieen op.

Ik spoelde het altijd af met water uit de waterkoker, dat net gekookt had en liet het dan aan de lucht drogen. Doordat het zo heet is droogt het heel snel.

Daarna ging alles in een grote tupperware (die ik ook regelmatig uitkookte) in de koelkast.

Ook hier komt er geen theedoek aan te pas..
Ik gooi ze vochtig in de koelkast en tot nu toe geen ernstige aandoeningen ontdekt haha!
Teveel hygiëne is ook niet altijd goed, dat schijnt o.a. een van de redenen te zijn dat we zoveel hooikoorts patiënten hebben tegenwoordig dat iedereen zo steriel is geworden..

Groetjes Saskia

Ik zou niet te panisch doen over bacteriën (zeg ik als bacteriologisch onderzoeker). Waneer je na het uitkoken de flesjes gewoon afdroogt met een schone theedoek en ze daarna opbergt in een schone droge doos is dat goed genoeg (misschien zelfs nog beter). Bacteriën hebben een bepaalde hoeveelheid warmte, water en voedingsstoffen nodig om te kunnen groeien, die hoeveelheid is niet aanwezig op een schone, droge fles.
Ik heb een theedoek speciaal voor flesjes die ik om de paar dagen was en ik na gebruik schoon en droog opberg.

Terug
Bovenaan