airco in auto???

Hallo dames!!!

Met dit mooie weertje vraag ik mij dus af als airco in auto op mag als beebje erin zit?
En de raam open of dat tocht misschien?? Ik zelf heb auto zonder airco (echt wel puffen hoor!!) Zo een  warme auto is ook niet goed voor beebjes zeker???

En dan nog iets... Misschien rare vraag maar hoe is de stoelgang van jullie kindjes?
En hoe vaak per dag?? Mijn zoontje is bijna 7 weken en heeft 5a6 keer een volle pamper.Deze is heel geel en dun.Het gaat gewoon langs zn pamper zodat zn hemdje en ook broek heel vuil is!!! aja Rhune krijgt flesvoeding.

Groetjes carol en Rhune

Hoi Carol,

De auto is het inderdaad snel warm, en zeker als je geen airco hebt is het puffen. In mijn auto heb ik airco en kan ik ook de graden regelen, hij staat vaak op 20 graden. Met raam open rijden met de kleine erin waait beetje te hard denk ik. Evi krijgt in de auto nooit geen jasje aan, in die maxi cosi ligt ze anders echt te warm.

En poepen doet Evi soms 1 keer per dag, maar vaak eens in de twee dagen. Ze krijgt ook flesvoeding.

groetjes Sonja

Hoi,

We hebben gelukkig wel airco in de auto en dat staat met dit weer zeker aan! Het belangrijkste is dat de baby geen koude lucht tegen zich aan geblazen krijgt, maar dat kan niet op de achterbank. En we gebruiken ook zonnewering (met die zuignap op het raam).
Tja, zonder airco kan het behoorlijk warm zijn. Ik zou er vooral voor zorgen dat je kindje niet teveel kleertjes aan heeft. Een raampje open geeft al snel tocht...
Veel sterkte!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Het is wel goed om op te letten dat je de airco vast uitzet vóór je arriveert, zodat de temperatuur weer een beetje stijgt en je niet zo'n "knal" krijgt als je uitstapt. Ik gebruik van de maxicosi het zonnescherm (wat er uit ziet als kap van reiswieg) zodat ons kleintje geen tocht over zich heen krijgt. En niet te veel aantrekken inderdaad...

Pietje

Hoi,
nou ik zet de raam echt wel een beetje open hoor. Door het zonnescherm van de maxi-cosi tocht het al bijna niet. En mijn moeder heeft een dunne voetenzak gemaakt, dus dat houdt de tocht van de andere kant tegen.
Over dat poepen.... Quinn heeft zo'n 1x per dag een poepluier, maar het verschilt per kindje. Als je kindje dit steeds heeft gedaan en het verder nergens last van heeft dan zal het wel goed zijn toch?
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan