airmiles chicco buggy

Dit is eigenlijk een vraag voor Marieke76, ik las dat zij de airmiles chicco-buggy heeft gekocht.
Welk type buggy is dit? (welke aanduiding?) En hoeveel weegt de buggy? Ik overweeg deze buggy aan te schaffen om mee te nemen op de fiets. Ik zag op online-babyshop.nl buggy mee-beugels, maar die dragen niet meer dan 5 kg. Bestaan er ook beugels die meer kunnen dragen, en hoeveel kosten die?

Ik vind het weer een heel gedoe...denk je dat je  de duurste tijd  gehad hebt...krijg je het fietsverhaal! In mijn geval: een fietsstoeltje, een nieuwe fiets (gelukkig een prima inruilprijs voor mijn oude fiets), fietstassen en dan nu weer een extra buggy en een beugel. Gelukkig dat ik het kamertje van mijn zoontje low-budget heb ingericht....!
 


Hoi Danoontje,
Ik las net je berichtje op het forum...
De chicco-buggy is het type "london outdoor". Hij is blauw-grijs van kleur. Ik heb m net even op de weegschaal gehad en hij gaf 7 kg aan, hmmm. Dat moet ik dus nog ff proberen op de buggydrager (die inderdaad officieel 5 kg mag/kan dragen).
Ik weet alleen nog niet hoe 't moet en het boekje van de drager kan ik niet vinden. Had al wel ff op internet gezocht naar iets van bevestigingsinstructie, maar dat kan ik zo snel niet vinden.
Het is inderdaad waar; je denkt de duurste tijd te hebben gehad met aanschaf van babykamer spulletjes, kinderwagen etc... komt het fietsverhaal om de hoek kijken. Ik heb het geluk gehad dat ik jarig was geweest en de mama-fiets van sparta hierdoor kon aanschaffen met financiele hulp van "her en der" (lees schoonmoeder).
Vandaag heb ik Stan voor het eerst op de fiets gehad, gewoon even een blokje om. Hij is net 9 mnd en kan los redelijk goed zitten. Hij vond 't heel vreemd om de wereld zo te bekijken, maar  wel leuk!
Ik heb geen idee of er buggy-dragers zijn die meer kg kunnen ver-"dragen", misschien weet de fietsenzaak om de hoek het wel óf de halfords (minder duur denk ik). Er worden ook dragers via marktplaats e.d. aangeboden. Misschien dat je daar wat aan hebt?
Leuk hoor, fietsen, je wereld wordt weer wat groter en je kan wat verder weg dan dat je met wandelen doet (tenzij je beschikking over extra auto hebt, ik in iedergeval niet...).

Succes! Ik hoop dat je wat hebt aan deze info! Er zijn trouwens nog meer leuke dingetjes voor kids via airmiles.nl te koop.

Groetjes Marieke
 
Buggy net getest op fiets, het is me gelukt om er achter te komen hoe het moet.
Het past wel, maar de fiets (staat op "brommer-standaard") helt dan wel over door gewicht. We gaan morgen misschien naar prenatal. Zal dan ff navragen of dat zo hoort of dat we toch een lichtere buggy moeten aanschaffen.
Groetjes!
 
Hoi Danoontje,
Vanochtend was ik even in de stad aan het winkelen. Bij de V&D zag ik dezelfde buggy van Chicco, deze kost (incl. voetenzak) €100,-!! Het bordje wat er bij stond gaf aan dat hij 5 kg weegt. Misschien was mijn weegschaal niet helemaal fit...
Groetjes Marieke
 
Nou, die airmilesbuggy is teruggestuurd en ik heb een kapitaal uitgegeven bij de prenatal voor een maclaren -geschikt voor op de fiets- buggy. Die chicco was veel te zwaar voor op de fiets.
 
We hebben besloten de buggy nog voor de vakantie te gebruiken en dan nog wel te kijken naar een lichtere voor op de fiets. Jammer dat deze oplossing niet helemaal geweldig was. Vond ik ook hoor! Maar ja, het was het proberen waard.
Veel fietsplezier!
Groetjes!
 
Hallo,

Ik heb zojuist jullie fiets/buggy probleempje gelezen.
Heb ik zelf ook gehad.
Tijdens mijn zwangerschap had ik al een fiets gekocht. Natuurlijk nooit gedacht dat niet alle stoeltjes op de fiets passen, want we hadden nl. al een stoeltje voor voorop gekregen.  Deze past uiteindelijk niet op mijn fiets, maar gelukkig wel op die van mijn man. Toen de buggy. Bij het kopen van de buggy heb ik nooit gedacht aan de fiets en ja hoor. Mijn buggy was veel te zwaar. Dus weer op pad voor een oplossing.
Uiteindelijk bij prenatal in haarlem de oplossing.
Er zijn nu buggyhangers voor op de fiets voor buggy's tot wel 7 kilo. Uiteindelijk heb ik een buggy gekocht van prenetal zelf die niet iets onder de 7 kilo weegt, want mijn oude buggy was nog steeds te zwaar.  Met de kap eraf past het goed op de fiets. Was wel even een gedoe om alles te plaatsen, maarja dat probleem heeft ook iedereen.

Dus misschien is het voor jullie goedkoper om een nieuwe buggyhanger te kopen (was geloof ik 20 euro) dan een nieuwe buggy.

Succes ermee,

Petra (moeder van Thijs)
 
Terug
Bovenaan