@ AKK (Alberdien)

A

Anoniem

Guest
Hoi Alberdien,

In vorige topics lees ik dat je in Canada woont! Dat lijkt me zo leuk, mooi en avontuurlijk...Ik ben echt een beetje nieuwsgierig geworden hoe het daar is. Zou je er wat meer over kunnen vertellen? Als je het niet wilt, begrijp ik dat wel hoor! Voel je niet verplicht. Het is bij mij alleen uit interesse. Is het er altijd mooi weer? Zie je veel mooie dieren? Maak je leuke uitstapjes naar bijvoorbeeld natuurreservaten? Heb je daar contact met andere Nederlanders? Hebben ze daar ook peuterspeelzalen? En vanaf welke leeftijd gaan kinderen daar naar de basisschool? Blijf je daar altijd wonen? Mis je Nederland? hihihi, ik kan wel door blijven vragen... maar dat durf ik niet !
O, nog eentje als het mag? Ben je daar ook bevallen?

Groetjes Babybelle
Nogmaals voel je niet verplicht te antwoorden!!

Hai Babybelle,

Ik ben samen met jou nieuwsgierig hoor. Ik ben mei 2000 in Canada geweest met school, 2 weken hebben we met een camper getrokken door o.a. de rocky mountains. HEt was zo gaaf! We hebben beren gezien, coyotes, konijntjes, grondeekhoorns en elanden. O, zou er zo nog een keer naar toe willen!

lfs miranda

Hee hallo!

vraag maar raak hoor, geen probleem! We hebben hier een melkveebedrijf en zitten hier nu zo'n 2,5 jaar. Maken daarom eigenlijk niet zo veel uitstapjes omdat we dus sochtends en savonds moeten melken.... Onze eerste vakantie was een paar week terug naar Nederland! we hebben ons wel voorgenomen om volgend jaar gewoon lekker hier eens een paar dagen op vakantie te gaan. We zitten namelijk vrij dicht bij de Rocky Mountains en dat is toch wel heeeel mooi! Voordat we hier heen zijn verhuisd zijn we hier 3 keer op vakantie geweest en toen hebben we heel wat gezien.

Het weer vind ik wel mooi hier, maar wel een lange winter. Linda (Kezfan) heeft hier ook al een keer wat over gevraagd en die vond het dus helemaal niks! Het is echt van oktober tot eind april winter, hoewel het nu nog steeds heel erg mee valt.
De koudste nacht kan wel tegen de -40 aan lopen maar gemiddeld zal het iets van -10 ofzo zijn. Ik geloof dat de gemiddelde temperatuur overdag nu zo'n -2 zou moeten zijn, tot nu toe geluk gehad want vandaag wordt het ook weer +3.
Veel droger weer dus voelt het wel veeeel minder koud aan als in Nederland, gewoon niet te vergelijken.

Ben hier dus vorig jaar bevallen van Alice in het ziekenhuis. Thuis kan niet, in elk geval niet op het platteland hier. Zou dat hier ook niet willen dus voor mij geen probleem. Ze gaat pas als ze 5 is 2 dagen per week naar school en als ze 6 is helemaal. In sommige dorpen hier in de buurt is wel een soort van psz maar helaas hier in de buurt niet. Wel een soort van speelochtend maar dan moet ik dus zelf ook mee. Ben er nog niet geweest maar lijkt me volgend jaar wel leuk voor haar. Tis niet dat ze geen andere kinderen ziet hoor! we gaan ook naar een kerk hier in de buurt en daar zijn er in elk geval heel veel bij de oppas!

even zien wat was er nog meer.. oh ja, of we Nederland missen, nou Nederland eigenlijk niet omdat het ons hier gewoon heel goed bevalt maar familie natuurlijk wel, gelukkig is er internet (!) en telefoon en vliegen er vliegtuigen! enne we zijn niet van plan terug te gaan!! je weet natuurlijk nooit. Alice is ook echt Canadees!

Goed, als je nog meer vragen hebt! vraag gerust! Ga ALice maar eens uit bed halen.
Groetjes Alberdien

Bedankt voor je verhaal! Erg leuk om te lezen. Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Altijd leuk om te lezen hoe het in een ander land gaat. Ik vind het echt knap dat jullie de stap hebben genomen om daar te gaan wonen!

Groetjes Babybelle

Wauw! Maar wat klinkt -40 koud zeg! k weet nog dat de winter zo lang duurt, wij zijn toen eind mei geweest en we verheugden ons op de beren, maar er werd gezegd dat het winterseizoen net over was en dat de beren net uit hun winterslaap kwamen (ik vraag me echt af of die beesten echt zo lang ergens liggen te slapen) en dat ze nog hoog in de bergen zouden zitten. Wij hebben zoveel mazzel gehad, echt heel veel beren gezien.

Zitten er beren bij jullie in de buurt?

In welke taal voeden jullie jullie dochtertje op? Is het de bedoeling dat jullie voor altijd daar blijven of ooit terug verhuizen naar nederland?

liefs miranda

Terug
Bovenaan