Al 1 jaar en 3 maanden bezig..

<p style="text-align: left;">Dag allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar en ben nu 6 jaar samen met mijn vriend. We wonen al een lange tijd samen. Ik heb 7 jaar de pil geslikt en ben hier nu zo’n 1,5 jaar geleden mee gestopt, omdat mijn vriend en ik wel een kindje zouden willen krijgen. We “klussen” sowieso wel om de 2 dagen. Dat is geen probleem en nog steeds met veel plezier. Ook ben ik 3 maanden geleden begonnen met ovulatie testen en deze zijn ook knal positief. Elke maand word ik helaas weer teleurgesteld.. ik heb een cyclus die wat in de war is. Soms word ik ineens een paar dagen eerder en langer ongesteld dan anders. Ik en mijn vriend maken ons best zorgen omdat we zo jong zijn en er dus volgensmij nog geen complicaties op de loer liggen. Nu is mijn vraag: zijn er hier toevallig meer jonge stellen die kampen met het zelfde probleem? Of zijn er mensen die dit ook hebben ervaren die misschien tips hebben? We zijn inmiddels 1 jaar en 3 maanden bezig   Help!    Groetjes, L</p>

Ik zou ook de huisarts bellen voor een doorverwijzing, 1 jaar 3 mnd is wel lang en als je zo regelmatig seks hebt.. dan kan je vriend zn zaad laten testen en bij jou ook het eea worden gecheckt..

Bijnhet stoppen van de pil kan het lang duren voordat je cyclus normaal is. Bij mij heeft dit zeker 1,5 jaar geduurd. Toen ik stopte met de pil wou ik niet zwanger worden, dus die 'druk' had ik niet. Uiteindelijk 2 kinderen heel snel gekregen toen mijn cyclus weer normaal was.

Ik zou ook naar de huisarts gaan. Je bent al een poos bezig en idd, ook als je jong bent kan de huisarts je prima helpen.

Het kán dat het even duurt voor je cyclus op orde is na het stoppen met de pil, maar een jaar en 3 maanden vind ik al wel lang.

Ik heb 2 dochters, ben bij beiden gestopt met de pil en in ronde 2 zwanger bij allebei. Dus het hóeft zeker niet zo te zijn dat je lichaam altijd moet ont-pillen..

Hoi!
Dat is inderdaad lang, maar het duurt wel bij de een langer als bij de ander. Ik ben zelf 24 en ook al een tijdje bezig. Bij mij is vorig jaar PCOS geconstateerd. Ik had daardoor lange en onregelmatige cyclussen. Ik had dus geen of geen goede eisprong. Hierdoor zijn wij doorverfwezen naar de fertiliteitsarts. Ik ben gisteren gestart met de 4e kuur letrozole 2,5 mg. Dit zijn hormonen waardoor je een eisprong krijgt. Ik zou toch even voor de zekerheid een afspraak bij de huisarts maken om jullie beide te laten checken. Mocht er iets uitkomen dan zijn er wel ontzettend veel mogelijkheden. 
Heel veel succes! 

Hoi,
Hier 25 jaar en ook iets meer dan 1 jaar bezig geweest.
Wij zijn allebei gecheckt. Bij mijn man zijn zaad en bij mijj of er geen complicaties waren. Maar er was bij beide niks te vinden.

Uiteindelijk na 1 jaar en 3 maanden zwanger geworden en nu 14 weekjes zwanger:) soms duurt het gewoon langer.

Wel werd ik er erg onzeker van of het wel ging lukken, was teleurgesteld als het die maand weer niet gelukt was. Erg frustrerend.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij ook jong zijn, er niks mis met ons was en het gewoon langer duurde. Soms laat de natuur op zich wachten en het komt vast en zeker ook goed bij jullie.
Groetjes.

Terug
Bovenaan